هفته ای برای شناسایی خطرات مردانه

۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۲ کد : ۲۴۰۸۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۶۵
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هفته ملی سلامت مردان فرصتی برای شناسایی خطراتی که مردان را تهدید می کند.
هفته ای برای شناسایی خطرات مردانه

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان با تاکید بر اینکه با شیوع کرونا خطراتی که سلامت مردان را تهدید می کند بیش از پیش شده است، بیان کرد: مهم‌ترین عوارض این بیماری برای مردان درگیری وسیع ریه و فرم‌های درگیری پایدار ریوی حتی بعد از بهبود بیماری است، همچنین میزان درگیری‌های نورولوژیک مثل سکته مغزی، عوارض خونریزی دهنده و تشکیل آمبولی‌، لخته و ترومبوزها در بخش‌های مختلف بدن در آقایان نسبت به خانم ها بیشتر گزارش شده است، همچنین آمار مرگ و میر در آقایان نسبت به خانم ها بیشتر است.

وی افزود: همواره در طول تاریخ مسائل مختلفی مانند روش‌های ناسالم زندگی، بی تفاوتی به وضعیت سلامت، مراجعه نکردن به پزشک، تفاوت‌های بدنی، مواجهه بیشتر با مسائلی مانند جنگ و ... سبب شده تا مردان بیشتر از زنان در معرض انواع خطرات، بیماری‌ها و حتی مرگ باشند.

وی تاکید کرد: گفته می‌شود که مردان در برخی موارد مقاومت کمتری مقابل بیماری دارند و سرعت رشد چاقی که منجر به ایجاد بیمار‌های متعددی می‌شود در مردان ۵۰ درصد بیشتر است.

دکتر جمالیان در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری از مردان وضعیت پزشکی یا بیماری خود را انکار می‌کنند و نمی‌خواهند محدودیت‌های ناشی از افزایش سن را بپذیرند، خاطرنشان کرد: فشار‌های جامعه منجر به درونی ساختن عواطف در مردان می‌شود و  اغلب اوقات احساس می‌کنند باید قوی بمانند و هیچ نشانه‌ای از آسیب پذیری را به اطرافیان نشان ندهند.

وی یادآور شد: سرطان، افسردگی، بیماری‌های قلبی و بیماری‌های تنفسی، فشار خون، حوادث جاده‌ای، سنگ کلیه، پروستات و دیابت شایع‌ترین بیماری‌هایی هستند که مردان همواره در معرض آن اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان افزود: باور‌های نادرست در زمینه واکسیناسیون علیه کووید ۱۹، پاندمی کووید ۱۹ و سلامت روان مردان، سلامت باروری مردان و جوانی جمعیت، مؤلفه‌های اجتماعی مرتبط با سلامت مردان، کنترل عوامل خطر کرونا در محیط کار، سواد سلامت و نقش آن در سلامت مردان و همچنین نقش شیوه زندگی سالم در پیشگیری از سرطان‌های شایع مردان شعار های ایام هفته ملی سلامت مردان هستند که اهمیت موضوع و توجه و پرداختن به آن را نشان می دهند.

گفتنی است هفته ملی سلامت مردان از یکشنبه ۱ اسفند آغاز و شنبه ۷ اسفند به پایان می رسد.


( ۲ )

نظر شما :