نیمی از فوتی های کرونایی، واکسن نزده و یا واکسیناسیون کاملی نداشته اند

۰۱ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۹:۱۴ کد : ۲۴۰۹۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۷۹
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۵۰ درصد آمار فوتی‌های هفته گذشته مربوط به افرادی بود که واکسن کرونا دریافت نکرده یا واکسیناسیون خود را کامل نکرده‌اند.
نیمی از فوتی های کرونایی، واکسن نزده و یا واکسیناسیون کاملی نداشته اند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونای استان، بیان کرد: بر اساس مطالعات انجام شده واکسیناسیون نقش مهمی در کاهش مرگ و میر در جهان داشته‌ و نیاز است مردم نسبت به تزریق واکسن در استان توجه ویژه داشته‌ باشند.

وی افزود: میزان فوتی‌ها و بستری در پیک ششم ویروس کرونا در استان مرکزی نسبت به پیک‌های قبلی روند کاهشی داشته‌ که این مهم نشان از تاثیر تزریق واکسن کرونا در استان بوده‌ است.

وی تاکید کرد: ۹۴ و هفت دهم درصد در استان مرکزی دز نخست، ۸۷ و ۹ دهم درصد دز دوم و ۴۲ و یک دهم درصد دز یادآور را دریافت کرده‌اند.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: کارکنان برخی ادارات استان مرکزی ۲ دز واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند و مدیران این دستگاه‌ها همکاری لازم را با دانشگاه ندارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: نیاز است تمامی کارکنان ادارات کارت دیجیتال واکسن را روی تلفن‌های همراه خود داشته و افرادی که نسبت به تزریق واکسن خودداری می‌کنند باید هر ۲ هفته یکبار نسبت به انجام تست پی سی آر اقدام کنند.

وی از کاهش آمار بستری کودکان مبتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی خبرداد و افزود: ۲۰ درصد بستری‌ها در کشور مربوط به کودکان است که در این استان با تصمیمات گرفته شده میزان بستری افراد زیر ۱۸ سال روند کاهشی داشته‌ است.

وی در ادامه یادآور شد: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و شلوغی شعب بانک‌ها نیاز است بانک‌های استان برنامه ریزی لازم برای کاهش شلوغی شعب داشته‌ باشند.

دکتر جمالیان در پایان گفت: با توجه به کاهش تعداد موارد سرپایی در استان مرکزی نتیجه گیری برای گذراندن پیک ششم در استان زود بوده و کاهش تعداد بیماران سرپایی در استان به دلیل کاهش میزان تست گیری بوده‌ است.


( ۲ )

نظر شما :