ظرفیت سانتر کرونا تا هفته آینده تکمیل می شود

۰۱ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۳ کد : ۲۴۱۱۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۷۶
رییس بیمارستان امیرالمومنین اراک گفت: ظرفیت سانتر کرونا در حال تکمیل شدن است.
ظرفیت سانتر کرونا تا هفته آینده تکمیل می شود

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علی صدوق عباسیان بیان کرد: از زمان پیدایش کرونا، این مرکز آموزشی و درمانی به عنوان سانتر کرونا و بیمارستان اصلی درمان و مقابله با این بیماری شناخته و انتخاب شده و تا کنون نیز ادامه دارد و همکاران این مرکز درمانی همچنان در حال ارائه خدمت و سرویس دهی به بیماران هستند.

وی افزود: به غیر یک بخش 32 تخت خوابی (داخلی B) که برای بیماران  دارای مشکل داخلی و فوق تخصصی هستند مابقی بخش ها و تخت ها به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

وی تاکید کرد: البته وضعیت این بخش غیر کرونایی نیز چندان تعریفی ندارد و حدود 27 تخت از مجموع تخت ها پر است و پیش بینی می کنیم تا روزهای آینده تمام تخت ها تکمیل شود.

دکتر صدوق در ادامه خاطرنشان کرد: از 5 بخش دیگر که به بیماران کرونایی اختصاص یافته و هر کدام 32 تخت دارند بیش از 28 تخت اشغال است و پیش بینی می کنیم  تا هفته آتی بیمارستان گنجایش بستری بیماران کرونایی نداشته باشد.

رییس بیمارستان امیرالمومنین اراک گفت: در مورد بیماران بدحال نیز هر دو بخش ICU 9 تخته این مرکز پر است و همچنین تنها مگا آی سی یو موجود را نیز به بیماران غیر کرونایی اختصاص داده ایم.

وی تاکید کرد: تعداد مراجعین سرپایی کلینیک تنفسی این مرکز نیز در حال کم شدن است بطوریکه در 24 ساعت گذشته حدود  110 نفر مراجعه کننده داشته که نشان دهنده ی دست کم گرفتن این ویروس و عدم مراجعه به هنگام توسط همشهریان عزیز است.

وی افزود: متاسفانه مراجعین زمانی به بیمارستان ها مراجعه می کنند که بد حال شده و تقریبا درگیری ریوی پیدا کرده اند اما این در حالی است که می توانند در همان روزهای ابتدایی و مشاهده اولین علائم، با خطر کمتر، درمان شوند.

دکتر صدوق گفت: به محض شروع علائم ساده سرماخوردگی مثل گلودرد و آبریزش بینی به کلینیک تنفسی که به صورت شبانه روز آماده ارائه خدمت به مردم عزیز است مراجعه کنند

رییس بیمارستان امیرالمومنین اراک در پایان به تاثیر واکسن به خصوص دز سوم در موج ششم یا اُمیکرون اشاره کرد و گفت: در این مرکز درمانی، نیز انواع واکسن ها تزریق می شود و مردم می توانند با مراجعه به این بیمارستان واکسن مورد نظر خود را دریافت نمایند.


( ۱ )

نظر شما :