علت یابی فوت زیر ذره بین کمیته مرگ و میر

۰۱ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۴:۵۳ کد : ۲۴۱۱۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۲۲
رییس بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) اراک گفت: به منظور واکاوی و بدست آمدن آمار مربوط به مرگ و میر، جلسه ای با این عنوان در هر ماه تشکیل و علت ها بررسی می شود.
علت یابی فوت زیر ذره بین کمیته مرگ و میر

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر رضا شجاعی بیان کرد: هر ماه کمیته ای به نام کمیته مرگ و میر در استان برگزار و آمار بستری، فوتی ها و مرگ و میر به صورت کاملا استنادی‌ ثبت و ضبط می شوند.

وی افزود: در بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) در آبان ماه سالجاری ۴ هزار و ۹۹۷ مورد بستری وجود داشته که از این تعداد ۵۴۶ مورد آنها تصادفی و فقط ۱۰ نفر از آنها به کام مرگ کشانده شده اند و این آمار نشان می دهد که درصد فوتی های تصادفی در آبان ماه سالجاری ۱/۸۳ درصد بوده است.

وی تاکید کرد: در مهر ماه سالجاری ۵ هزار و ۶۶۶ نفر مورد بستری و ۸۲ فوتی در این مرکز درمانی وجود داشته که از این تعداد ۷۷۸ نفر تصادفی و فقط ۱۰ مورد فوتی ها به تصادفی ها اختصاص دارد و حتی با احتساب ۷۲ مورد دیگر، درصد فوتی ها عددی کمتر از ۵ درصد می شود.

دکتر شجاعی در ادامه انتشار خبر فوت ۵۶ درصد از مجروحان تصادفات درون شهری استان در بیمارستان را تکذیب کرد و گفت: احتمال اشتباه آمار و اعداد و ارقام در این خبر قوی تر از اصل خبر است.

رییس بیمارستان ولیعصر اراک در پایان گفت: به طور میانگین ماهانه حدود ۵۰۰ الی ۶۰۰ بیمار تصادفی این مرکز درمانی پذیرش میشوند که بر اساس این آمار انتشار یافته می بایست در ماه عددی حدود ۲۵۰ فوتی تصادفی داشته باشیم که این مهم بیش از آمار حتی مرگ و میر کووید ۱۹ خواهد شد و عددی اغراق آمیز است.


( ۳ )

نظر شما :