کرونا جان ۳۲ هم استانی را در هفته چهارم گرفت

۰۱ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۴:۵۸ کد : ۲۴۱۱۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۵۰
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تعداد جان باختگان کرونایی در استان در هفته سوم نسبت هفته چهارم، افزایش نگران کننده یافته است.
کرونا جان ۳۲ هم استانی را در هفته چهارم گرفت

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علی علیمحمدی بیان کرد:  ۲۶ نفر در هفته سوم بهمن ماه به دلیل بیماری کووید ۱۹ در استان مرکزی جان خود را از دست داده‌اند که تعداد این افراد در هفته چهارم بهمن ماه به ۳۲ نفر رسیده‌ است.

وی افزود: ۶ هزار و ۵۷۴ بیمار کووید ۱۹ در هفته سوم بهمن ماه به صورت سرپایی از مراکز درمانی استان مرکزی خدمات درمانی دریافت کردند که تعداد این افراد با کاهش ۴۵ درصدی به سه هزار و ۶۴۸ بیمار در هفته چهارم بهمن ماه رسیده‌ است.

وی تاکید کرد: ۳۸۴ نفر در هفته سوم بهمن ماه به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی این استان بستری شدند که تعداد این افراد با افزایش سه درصدی به ۳۹۷ نفر در هفته چهارم بهمن ماه رسیده‌ است.

دکتر علیمحمدی گفت: میزان فوتی‌ها و بستری در پیک ششم ویروس کرونا در استان مرکزی نسبت به پیک‌های قبلی روند کاهشی داشته‌ که این مهم نشان از تاثیر تزریق واکسن کرونا در استان بوده‌ است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه آمار بالای ابتلا و بستری کودکان در موج ششم و البته تاثیر و اصرار پزشکان بر واکسیناسیون کودکان از هم استانی های عزیز به خصوص والدینی که کودکان زیر 9 سال دارند، می خواهیم نسبت به تزریق واکسن فرزندان خود هر چه سریعتر تصمیم گیری و اقدام کنند.


( ۳ )

نظر شما :