مرحله هفتم رزمایش همدلی و احسان

۰۲ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۵ کد : ۲۴۱۴۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۰۷
ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در استان مرکزی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اراک، ۱ تن گوشت بین مادران باردار و شیرده که سوء تغذیه دارند، توزیع می کنند.
مرحله هفتم رزمایش همدلی و احسان

به گزارش وب دا مرکزی، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: توجه و نگاه ویژه ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در استان مرکزی به بنیه مادران باردار و شیرده، بسیار مهم و با ارزش است.

دکتر سید محمد جمالیان در حاشیه دیدار با رئیس ستاد اجرای فرمان امام خمینی(ره) در استان بیان کرد: تغذیه نقش بسیار مهمی در دوره فیزیولوژیک مادر دارد و متاسفانه مادران باردار و شیردهی در استان هستند که وضعیت خوبی ندارند.

وی افزود: ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در این زمینه کمک حال مجموعه بهداشت و درمان و مادران باردار و شیرده بوده و همواره کمک های خود را از این قشر که عمدتا از اقشار ضعیف جامعه هستند، دریغ نکرده و همچنان هم ادامه دارد.

وی تاکید کرد: در حمایت امروز این ستاد در استان 1 تن گوشت با همکاری معاونت بهداشتی و کارشناسان تغذیه بین مادران باردار و شیرده توزیع خواهد شد.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: پیش از این نیز 300 کیلو گرم گوشت بین 170 مادر باردار و شیرده و نیز مبلغ 160 میلیون ریال بین 150 مادر باردار و شیرده تقسیم و توزیع شده بود که نشان از اهمیت دادن این ستاد به مادران و البته جنین و نوزادان دارد.

دکتر جمالیان گفت: گوشت های دریافتی توسط کارشناسان تغذیه و بین مادرانی که از قبل و در تست های مرتبط نشان دار شده اند و دارای سوء تغذیه هستند، توزیع خواهد شد.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان مرکزی هم افزود:  این ستاد در قالب مرحله هفتم رزمایش همدلی و احسان از طریق بنیاد احسان که وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی است، 24 تن گوشت قرمز گوسفندی گرم در بین افراد نیازمند که عمدتا از اقشار کم درآمد جامعه هستند، اهدا نموده که 1 تن از این گوشت ها، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی سلامت استان، بین مادران باردار و شیرده توزیع خواهد شد.

مجتبی تهامی، ارزش کل این کمک ها را  3/5 میلیارد تومان اعلام کرد.


نظر شما :