عملکرد مطلوب دانشگاه علوم پزشکی اراک در زمینه تامین تجهیزات پزشکی در سالجاری

۰۳ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۱ کد : ۲۴۱۸۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۲۸
رییس اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: دانشگاه علوم پزشکی اراک در زمینه تامین و تجهیز تجهیزات پزشکی در سالجاری بسیار خوش درخشید.
عملکرد مطلوب دانشگاه علوم پزشکی اراک در زمینه تامین تجهیزات پزشکی در سالجاری

به گزارش وب دا مرکزی، مهندس عباس مهرآبادی ضمن تبریک فرارسیدن روز مهندس بیان کرد: بی تردید موفقیت هر دانشگاه در هر زمینه ای در گرو تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز آن می باشد که دانشگاه علوم پزشکی اراک در این زمینه موفق عمل کرده و همکاران در نهایت توان خود تلاش کردند.

وی خاطرنشان کرد: تجهیز و راه اندازی بخش ivf و تامین تجهیزات بخش سوختگی بیمارستان امیرالمومنین اراک، تجهیز بالغ بر ۶۰ تخت icu و ۵ تخت picu، تامین ۳ دستگاه رادیولوژی پورتابل در بیمارستان های حضرت ولیعصر (عج)، امیرالمومنین و امیرکبیر، راه اندازی دستگاه شتاب دهنده خطی در بیمارستان آیت الله خوانساری را می توان از جمله اقدامات موثر و چشمگیر در این زمینه برشمرد.

مهرآبادی اضافه کرد: در راستای پیگیری ها و رایزنی های مورد نیاز دستگاه سی تی اسکن بیمارستان امیرکبیر تامین و دستگاه ام آر آی این مرکز درمانی به روز گردید و اقلام مورد نیاز حفاظتی جهت مقابله با ویروس کووید ۱۹ تامین شد.

رییس اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: در سالجاری پروانه بیش از ۷۰ شرکت تولیدی مستقر در استان صادر و یا تمدید شد و  تیم های بازرسی سالانه بالغ بر ۲۰۰ مورد از مراکز تولیدی و عرضه و درمانی حضور فعال دارند.

مهرآبادی در پایان کمبود نیرو انسانی، کمبود اعتبارات لازم جهت خرید، تامین و نگهداری تجهیزات پزشکی و استهلاک بیش از حد تجهیزات با توجه به شیوع ویروس کرونا را از جمله مشکلات و چالش های این حوزه برشمرد و خواستار نگاه ویژه به این موارد شد.


( ۱ )

نظر شما :