پیام تبریک رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی به مناسبت فرا رسیدن "روز مهندس"

۰۵ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۲ کد : ۲۴۲۳۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۸۵
دکتر سید محمد جمالیان در پیامی فرا رسیدن پنجم اسفند ماه؛ خجسته زاد روز دانشمند بزرگ ایرانی و مهندس برجسته تاریخ علم این سرزمین، خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس را به تمامی جامعه مهندسین دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تبریک و تهنیت گفت.
پیام تبریک رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی به مناسبت فرا رسیدن "روز مهندس"

به گزارش وب دا مرکزی، متن کامل پیام  شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

لَقَد خَلَقنا الانسانَ فِی کَبَد  (سوره بلد آیه 4)
((به طور قطع ما انسان را در زمینه تلاش و گلاویزی در کار آفریده ایم))
پنجمین روز از آخرین ماه سال، مزین به نام بزرگداشت خواجه نصیر الدین طوسی و روز مهندس است و فرصتی است مغتنم تا از مهندسین استان مرکزی بالاخص مهندسین حوزه‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تقدیر و تشکر نموده و مراتب ارادت و احترام خود را نثارشان نماییم. 
خواجه‌نصیرالدین در ۵ اسفند ماه سال ۵۷۹ در طوس دیده به جهان گشود و تلاقی زاد روز حکیم نصیر الدین طوسی و روز مهندس یاد آور اندیشه و حکمت جهان ساز مهندسی است، چرا که مهندسى اصطلاحى است که نشان از تدبیر، خلاقیت و تعهد دارد؛ می‌شود با آن از گِل نرم تا فولاد سخت، طرحى نو درانداخت و وقتى با عشق درآمیزد، جهانى را آباد خواهد ساخت.
بی شک حکیم طوسی سرچشمه ی جوشان تلاش و همت مجدانه است و سر مشقی نیکو برای جوانان جویای علم و توسعه بوده تا با تلفیق تجربه و نوآوری استقلال و عزت و تعالی هر چه بیشتر میهن اسلامی را رقم زنند.
امروزه مهندسین پرتلاش و متعهد چرخ دنده های عمران و پیشرفت سازمانی را بویژه در حوزه ی بهداشت و درمان به حرکت در اورده اند که از این میان میتوان به تلاش خالصانه و صادقانه مهندسین فناوری اطلاعات و اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی و منابع فیزیکی و طرح های عمرانی و ... اشاره نمود که قطعا کوشش شان آینه وظیفه شناسی و پژواک دانایی و تعهد است و جای تقدیر و تشکر دارد.
اینجانب به پاس همت بلند و دست های پر تلاش و افکار بدیع و به پاس عشق به سرزمینی که زادگاه ایمان ، نبوغ ، تلاش و مهربانی است و در راستای قدردانی از تلاش های بی وقفه مهندسین فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی بویژه مدیریت محترم؛ جناب آقای مهندس محسن عظیمی در ارتقاء سطح عملی و کیفیت خدمات تخصصی بهداشت و درمان بالاخص در دوران بحران ویروس کرونا تقدیر و تشکر می نمایم.
همچنین حسن تدبیر و نیت صادقانه ی مهندسین اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه در طول زندگی کاری در زمره فعالیتهای ماندگار و نشانگر عزم و همت والای فرهیختگان و فناوران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در کوی و برزن صنعتی و مهندس پرور اراک می باشد و مراتب سپاس و امتنان خود را از تلاش و زحمات ارزشمند و صادقانه این عزیزان بویژه جناب آقای مهندس عباس مهرآبادی رئیس محترم اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی در زمینه پیشبرد اهداف بهداشتی و سلامت استان بویژه در خصوص تهیه و فراهم آوردن تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز بهداشتی و درمانی بالاخص در دوران پاندمی کرونا تقدیم داشته و برایشان آرزوی سلامتی و پیروزمندی دارم. 
تدبیر ارزشمندترین سرمایه ای است که خداوند متعال در نزد انسانها به ودیعه گذاشته است تا با بکارگیری آن بتوانند خدمت به مردم را به نحو احسن به انجام رساند، گر چه پاداش خالصانه در راه خداوند چیزی جز رضوان و قرب الهی نیست، لکن جا دارد به پاس تلاش و زحمات ارزشمند مهندسان منابع فیزیکی و طرح های عمرانی دانشگاه به ویژه جناب آقای مهندس محسن جاویدان که در زمینه پیشبرد اهداف عمرانی حوزه سلامت منجمله افتتاح مجتمع جدید کلاس های آموزشی دانشگاه، بیمارستان صد تخت خوابی اعصاب و روان، پایگاه های جدید الاحداث اورژانس ۱۱۵ مراکز جامع سلامت، بیمارستان سوانح و سوختگی و...‌ و هم چنین پیشرفت محسوس بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) و دیگر پروژه های در دست احداث به تأسی از کلام معصومین (ع) تشکر و قدردانی نمایم. 
اینجانب با تقدیر و تشکر از زحمات تلاشگران عرصه مهندسی؛ این روز را به همه مهندسان استان به ویژه مهندسین خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی و پیشگامان توسعه ی این دانشگاه تبریک می‌گویم و توفیقات روز افزون این قشر پرتوان و‌ خلاق را در کمک به توسعه و پیشرفت حوزه سلامت استان و دانشگاه را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

دکتر سید محمد جمالیان
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی
۵ اسفند ۱۴۰۰


نظر شما :