توصیه های یک متخصص به مادران شیردهی که به ویروس کرونا مبتلا می شوند

۰۷ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۲:۴۳ کد : ۲۴۲۵۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۳۳
یک فوق تخصص اطفال معتقد است: پادتن‌ها و عوامل زیست‌فعال در شیر مادر در صورت مواجهه کودک با ویروس کرونا می‌توانند با این بیماری مقابله کنند.
توصیه های یک متخصص به مادران شیردهی که به ویروس کرونا مبتلا می شوند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر پارسا یوسفی بیان کرد: شیر مادر پادتن‌هایی دارد که در هر جایی یک تقویت کننده سالم برای کودکان بوده و از آنها در برابر عفونت محافظت می‌کند، لذا اگر کودک شش ماهه یا کوچک‌تر است، باید فقط از شیر مادر تغذیه کند و زمانی که سن کودک بیش از شش ماه شد، به همراه شیر مادر غذاهای مکمل سالم و ایمن به وی دهد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون، انتقال ویروس فعال کرونا از طریق شیر مادر یا تغذیه با آن گزارش نشده است، ادامه داد: محققین به آزمایش شیر مادر در این زمینه ادامه می‌دهند، اما لازم است که با کودک‌ تماس بدنی برقرار کرد و تماس نزدیک با نوزاد به شروع زودهنگام شیردهی کمک می‌کند که به نوبه خود نرخ مرگ‌ومیر نوزادان را کاهش می‌دهد.
وی تاکید کرد: اگر مادر احتمالا و یا قطعاً به ویروس کرونا مبتلا شد می بایست شیردهی را با رعایت اصول احتیاطی از جمله استفاده از ماسک، شستشوی دست‌ها با آب یا صابون یا ژل‌های الکلی قبل و بعد از تماس با کودک، و نظافت و ضدعفونی مداوم سطوحی که لمس شده، ادامه دهد.
وی خاطرنشان کرد: اگر وضعیت جسمانی‌ مادر به اندازه‌ای خوب نیست که توانایی شیردهی داشته باشد، سعی کند روش‌هایی از جمله دوشیدن شیر، تغذیه با شیر مادر اهدایی در صورتی که در دسترس باشد، برای تغذیه کودک استفاده کند اما اگر امکان دوشیدن شیر یا استفاده از شیر انسانی اهدایی وجود ندارد، می‌تواند از دایه یا شیر خشک نوزاد که با روش درست تهیه شده، سالم و در دسترس است، استفاده کند.
دکتر یوسفی با اشاره به اینکه چه کودک‌ به کرونا مبتلا شود و چه بیماری دیگری، ادامه تغذیه با شیر مادر مهم است، تاکید کرد: شیر مادر سیستم ایمنی کودک را تقویت می‌کند و پادتن‌ها از طریق شیر به وی منتقل می‌شود و به او کمک می‌کند با بیماری مبارزه کند.


( ۳ )

نظر شما :