خارج شدن یک شهرستان استان مرکزی از وضعیت قرمز کرونایی

۰۷ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۲:۴۶ کد : ۲۴۲۵۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۹۲
طبق آخرین وضعیت رنگ بندی وضعیت کرونایی شهرستان های استان، ۱۱ شهرستان در وضعیت قرمز و ۱ شهرستان در وضعیت زرد قرار گرفتند.
خارج شدن یک شهرستان استان مرکزی از وضعیت قرمز کرونایی

به گزارش وب دا مرکزی، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در آخرین تقسیم بندی شهرستان به نقشه کرونایی شهرستان های اراک، آشتیان، تفرش، خمین، خنداب، دلیجان، ساوه، شازند، فراهان، کمیجان، و محلات همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند.
دکتر سید محمد جمالیان افزود: شهرستان زرندیه از این وضعیت خارج شده و به رنگ زرد درآمده است.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه ویروس کرونا ممکن است از بین نرود و ممکن است هر روز یک سویه جدید کشف شود با علائم و نشانه های جدید بهتر است همیشه مراقبت و حفاظت از خود را در اولویت قرار دهیم مخصوصا کسانی که افراد سن بالا در خانه دارند بهتر است همیشه مراقب باشند و واکسن های مربوط به پیشگیری از کرونا را تزریق کنید که کمتر آسیب ببینید
وی یادآور شد: با توجه به قدرت سرایت بیشتر امیکرون، قاعدتا اگر تعداد موارد ابتلا بالا برود، تعداد موارد بستری نیز افزایش می‌یابد و تخت‌های بیمارستانی اشغال می‌شوند. در نهایت نیز عدم دسترسی به خدمات، منجر به افزایش موارد مرگ و میر خواهد بود.
دکتر جمالیان در ادامه با اشاره به اینکه واکسن‌های موجود علیه امیکرون هم موثر هستند و با دریافت دز یادآور ایمنی بدن قوی‌تر هم می‌شود، خاطر نشان کرد : تزریق دز سوم واکسن کرونا تاثیر ۸۰ درصدی بر پیشگیری از ابتلا به امیکرون خواهد داشت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان ضمن تاکید مکرر آمار بالای ابتلا به خصوص در کودکان و سنین پایین،گفت : از مهم‌ترین علت ابتلای کودکان به بیماری کرونا به خصوص امیکرون می‌توان به سهل‌انگاری والدین، رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، مشارکت دادن کودکان در میهمانی‌های خانوادگی، مراجعه نکردن برای واکسیناسیون و تصور اشتباه مبنی بر مبتلا نشدن کودکان به بیماری کرونا اشاره کرد.


( ۳ )

نظر شما :