۸۰ درصد جانباختگان کرونای بهمن استان، واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده اند

۰۷ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۴ کد : ۲۴۲۶۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۰۷
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: ۸۰ درصد جانباختگان کرونا در بهمن ماه امسال استان مرکزی بالای ۷۰ سال بوده‌اند و از طرفی واکسیناسیون کامل را انجام نداده اند.
۸۰ درصد جانباختگان کرونای بهمن استان، واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده اند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونای استان گفت: ۹۰ درصد فوتی‌های استان در بهمن ماه امسال هیچ نوبتی از واکسن کرونا را دریافت نکرده بودند که این مهم اهمیت واکسیناسیون را نشان می‌دهد.
او افزود: ۷۴ هزار و ۴۱۶ نفر معادل ۸۹ درصد جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال استان مرکزی ۲ نوبت و ۶۵ هزار و ۲۰۳ مورد نیز نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
وی تاکید کرد: ۳۷ درصد جمعیت استان مرکزی نوبت سوم و یادآور واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و  شهرستان تفرش با ۵۴ درصد واکسیناسیون پیشتاز دیگر شهرستان‌های استان است.
دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و ازدحام جمعیت در بازارها و مراکز خرید، از اصناف انتظار می‌رود ضمن دریافت کامل نوبت‌های واکسن نسبت به رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی توجه ویژه داشته باشند و در مناسبت‌های مذهبی و فرهنگی به خصوص در روز دهم اسفند و عید مبعث پیامبر گرامی اسلام از توزیع شربت و شیرینی پرهیز شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در پایان گفت: میزان خطر کمتر اُمیکرون نسبت به سویه های قبلی را نباید باور کرد و این موضوع را باور داشت که خطر موج ششم از دیگر موج ها کمتر است بلکه همچنان باید این بیماری(کرونا)به خصوص به خاطر سعت ابتلا و میزان درگیری زیاد در جامعه ی نوع اُمیکرون را بیشتر از بقیه سویه ها جدی گرفت و برای آن برنامه ریزی کرد.


( ۱ )

نظر شما :