نقش سرنوشت ساز وکلا

۰۸ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۱:۵۵ کد : ۲۴۲۹۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۴۹
مدیر امور حقوقی و قراردادهای دانشگاه علوم اراک گفت: دفتر حقوقی و همکاران این واحد می توانند در پیشرفت و توسعه دانشگاه نقش سرنوشت سازی داشته باشند.
نقش سرنوشت ساز وکلا

به گزارش وب دا مرکزی، غلامعباس حسین آباد بیان کرد: وکالت یک حرفه نیست؛ بلکه یک رشته، یک الگوی تفکر، توانائی در جذب اطلاعات، همۀ این موارد، با ترکیبی از صبر یک روانشناس و شور و شوق یک واعظ را لازم دارد، تا به یک ایده‌آل از یک وکیل حرفه‌ای برسد.

وی افزود: در میان چالش‌ها که وجود دارد، موقعیت درگیری مشاور حقوقی با مشکلات و شرایط سخت‌تری را دارد.

وی تاکید کرد: بخش حقوقی همگام و هم مسیر  با مدیریت دانشگاه علوم پزشکی است و در بسیاری از موارد، همکاران دفتر حقوقی برای جلوگیری از بروز مشکلات آتی مجبور به حرکت جلوتر از سیستم هستند.

حسین آباد در ادامه خاطرنشان کرد: در برخی مواقع از روی سهل انگاری و یا عمد، مشکلاتی در حوزه دانشگاهی اتفاق می افتد که دفتر حقوقی موظف است از شعله ور شدن خصومت جلوگیری و با سازش دادن طرفین موضوع را حل و فص نماید.

مدیر امور حقوقی و قراردادهای دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: امروزه به سبب اینکه روابط سازمانی و فردی بسیار پیچیده شده است، مشکلات گوناگونی در روابط اشخاص و سازمان ها پیدا شده است که این چالش در حوزه سلامت با تعداد زیاد کارکنان و میزان بالای مراجعین و اربابان رجوع، بیشتر از بقیه سازمان ها و ادارات دیگر است.

وی در پایان از حمایت رییس دانشگاه علوم پزشکی و تلاش های همکاران خود در دفتر امور حقوقی تشکر کرد و گفت: در حوزه قراردادها نیز بررسی و اعلام نظرات کارشناسی در خصوص قراردادهای ارسالی از واحدها و مطابقت قراردادهای پیشنهادی واحدها با موازین حقوقی و مالی و غیره، سند دار کردن برخی تملکات و دارایی های دانشگاه، تنظیم بانک اطلاعاتی قراردادها و استخراج و ارائه آمار در خصوص قراردادهای منعقده و صدور مجوز مناقصه و مزایده و صدور دعوتنامه جهت اعضاء کمیسیون و مناقصه گران و اعضای کمیته از مهمترین وظایف و اقدامات دفتر حقوقی است.


( ۱ )

نظر شما :