دریافت واکسن برای مادران باردار مشکلی در پی ندارد

۰۹ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۷ کد : ۲۴۳۱۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۳۵
رییس بیمارستان آیت الله طالقانی اراک گفت: مادران باردار پس از هفته ۱۲ بارداری، واکسن بزنند.
دریافت واکسن برای مادران باردار مشکلی در پی ندارد

به گزارش وب دا مرکزی،دکتر اکبر زمانی گفت: دریافت واکسن برای زنان باردار نه تنها ضرری ندارد، بلکه به مادران باردای که 12 هفته از بارداری شان می گذرد توصیه می کنیم واکسن بزنند.

وی افزود: قدم اول در هر بیماری به خصوص کرونا و به ویژه نوع اُمیکرون که سرعت و قدرت انتقال بسیار بالاتری نسبت انواع گذشته خود دارد، پیشگیری و توجه به عدم ابتلا و درگیر شدن است که این موضوع در زمینه زنان و مادران باردار نیز صدق می کنند و آنها نیز باید تا حد امکان تلاش کنند تا به این بیماری دچار نشوند.

وی تاکید کرد: طبق اعلام وزارت بهداشت، واکسن "سینوفارم" برای مادران باردار در نظر گرفته شده و بانوانی که 12 هفته از مدت بارداری شان سپری شده می توانند بدون هیچ ترس و واهمه ای به مراکز تجمیعی مراجعه و واکسن مورد نظر را دریافت کنند.

دکتر زمانی در ادامه خاطرنشان کرد: از کلیه مردم به خصوص افراد مسن و کودکان و اطفال و کسانیکه بیماری زمینه ای دارند و همچنین مادران باردار می خواهیم از تردد در اماکن شلوغ و پرازدحام جدا خودداری کنند و یا تا حد امکان، به حداقل برسانند.

دکتر زمانی ضمن تاکید بر اهمیت تزریق واکسن در مادران باردار گفت: مشاهده می شود مادران بارداری که واکسینه می شوند به مراتب ابتلا کمتری نسبت به واکسن نزده ها دارند و یا در صورت ابتلا نیز، دوران سبک تری نسبت به واکسن نزده ها طی می کنند.

رییس بیمارستان آیت الله طالقانی اراک گفت: اگر مادران باردار علائم کرونا را (حتی کوچکترین علامت را) مشاهده کردند، حتما و سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی افزود:  در حال حاضر 4 مادر باردار در مرکز آموزشی و درمانی آیت الله طالقانی مشکوک به کرونا بستری هستند.

این فوق تخصص ریه کودکان افزود: خوشبختانه تاکنون هیچ ابتلا نوزاد به کرونا و فوت ناشی از کرونای نوزادان در nicu این بیمارستان ثبت نشده است.


( ۱ )

نظر شما :