پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت هشتم اسفند ماه ۱۴۰۰ روز جهانی تشکل های مردم نهاد

۰۹ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۹:۴۲ کد : ۲۴۳۲۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۳۸
دکتر سید محمد جمالیان در پیامی از نقش و عملکرد سازمان های مردم نهاد در حفظ و ارتقای سلامت جامعه گفت.
پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت هشتم اسفند ماه ۱۴۰۰ روز جهانی تشکل های مردم نهاد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر جمالیان در پیام خود گفت: سازمان های مردم نهاد (سمن)، نظام پنهان ارتقای سلامت جامعه هستند.

به نام خداوند بخشنده و مهربان

فرهنگ سازی در راستای ارتقاء سلامت و تاکید برای اصلاح روش زندگی از اهداف مهم حوزه سلامت با شناخت جایگاه سلامت و جلب مشارکت مردم و با همکاری سازمان های مردم نهاد است، این نهادها می توانند در افزایش سطح سلامت و ارتقای فرهنگ عمومی سلامت نقش ویژه و مهمی داشته باشند.

این سازمان های داوطلب، مستقل از دولت بوده و در عین غیر انتفاعی بودن، در خدمت مردم هستند و به همین دلیل صدای مردم نامیده می شوند.

سمن ها که به طور خودجوش و بنا بر نیاز طبیعی مردم شکل گرفته اند، می توانند در تجمیع نیروهای اجتماعی و مردمی نقش فعالی داشته باشند و از این پشتوانه به بهترین وجه در جهت اهداف فرهنگی و اجتماعی خود گام های موثر بردارند.

پس از شیوع کرونا این بیماری مخوف و خطرناک که جان هزاران انسان را تهدید کرد و متاسفانه تعداد زیادی از هم استانی های عزیزمان را گرفت و خانواده های زیادی را داغدار کرد،این سازمان های مردم نهاد بودند که همواره و از ابتدای شیوع این همه گیری در کنار دانشگاه علوم پزشکی و مدافعان بهداشت و درمان در خط اول مبارزه در این میدان نبرد سخت و نفس گیر بودند و خدا را شاکریم که این حمایت ها و کمک ها همچنان نیز ادامه دارد.

کمک های سمن ها در مواقعی حیاتی به داد مجموعه بهداشت و درمان آمد و توانست با انرژی مثبتی که از مردم نشات گرفته بود،تاثیر زیادی در کنترل و مدیریت موج های 5 گانه ی قبلی در استان مرکزی نماید.

از خداوند منان برای تمام عزیزانی که در این روزهای سخت، بدون هیچ چشم داشتی به کمک به حوزه ی سلامت و مردم و دردمندانی که تنها چشم امیدشان به به همنوعان خود بوده و هست، شتافتند، آرزوی سربلندی و صحت و تندرستی دارم.

دکتر سید محمد جمالیان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی

۸ اسفند ۱۴۰۰


( ۱ )

نظر شما :