کلنگ مرکز جامع سلامت مرحوم دکتر غلامحسین اخوان به زمین شده شد

۰۹ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۹:۵۷ کد : ۲۴۳۲۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۳۶
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در حاشیه این مراسم گفت: ۳۵ مرکز جامع سلامت در اراک استیجاری است.
کلنگ مرکز جامع سلامت مرحوم دکتر غلامحسین اخوان به زمین شده شد

به گزارش وب دا مرکزی، عملیات ساخت مرکز جامع سلامت مرحوم دکتر غلامحسین اخوان در اراک با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری، رییس مجمع خیرین سلامت استان، معاونین و مسئولین دانشگاه، خانواده مرحوم اخوان، از خیرین حوزه سلامت و جمعی از خیرین سلامت استان مرکزی در اراک آغاز شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در این مراسم ضمن تشکر از خانواده اخوان، بیان کرد: امیدواریم شرایطی پیش بیاید و موانع پیش روی این تصمیم بزرگ و خداپسندانه مرتفع گردد تا شاهد چنین اتفاقات بزرگ و ماندگاری از  دیگر خیرین که تعداد کمی هم ندارند، نیز باشیم.

دکتر سید محمد جمالیان گفت: متاسفانه مرکز استان از لحاظ حوزه های بهداشتی و درمانی عقب مانده و بطوریکه 35 مرکز جامع سلامت شهر اراک استیجاری هستند.

وی افزود: منابع مالی که می بایست برای  تقویت بهداشت و درمان مردم هزینه شود به ناچار برای پرداخت اجاره این اماکن پرداخت می شود.

وی تاکید کرد: به همین دلیل نیاز است تا فعالیت بهتر و با سرعت بیشتری در این زمینه انجام شود چراکه همچنان شایع ترین علت مرگ و میر در کشور و استان، بیماری های غیرواگیر نظیر بیماری های قلبی -عروقی و سرطان ها هستند که به راحتی می توان با تقویت و گسترش خدمات بهداشتی قابل پیگیری هستند.

دکتر جمالیان با اشاره به اینکه محور توسعه پایدار، انسان سالم و محور انسان سالم خدمات باکیفیت بهداشتی برای جلوگیری از بروز بسیاری بیماری ها است، گفت:  متاسفانه موانع اداری زیادی در اراک وجود دارد که باعث می شود خیرین حوزه سلامت در اراک اقدام به کار نیک خود نکرده و به خارج از اراک سوق یابند.

متولی سلامت استان مرکزی گفت: این ملک و عزم جزم مرحوم دکتر اخوان، شاهد بارز و عینی این ماجرا است که ایشان از سال 95 به دنبال اهداء این ملک برای بهره برداری در حوزه بهداشتی بودند که موانع اداری این امکان را نمی داد، که پس از کلی جلسه و هماهنگی و دوندگی و البته در نبود مرحوم اخوان، بالاخره این مکان به حوزه بهداشت واگذار شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: این مسئله باید آسیب شناسی شود و قوانین را طوری منعطف تر نماییم تا خیرین حوزه سلامت در اراک نیز  مانند سایر استان ها و شهر های بزرگ کشور به این حوزه ورود جدی تری داشته باشند.

وی یادآور شد: این مکان در 4 طبقه و یک زیرزمین بنا خواهد شد و قرار است یک مرکز جامع سلامت، آزمایشگاه مرکزی، آموزشگاه بهورزی و یک قسمت هم طبق خواسته مرحوم دکتر اخوان به درمان کودکان اختصاص یابد.

دکتر جمالیان افزود: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی 1/5 میلیارد تومان برای افتتاح و آغاز به کار این مرکز اختصاص داده اما برای تکمیل و اتمام آن نیاز به ورود خیرین احساس می شود تا ساخت هر چه سریعتر آن وقفه ای که سال ها ایجاد شده را جبران نماییم.

وی یادآور شد: اراک تشنه گسترش خدمات بهداشتی و درمانی است و بسیاری از خیرین اراکی که در خارج از شهر، استان و حتی کشور زندگی می کنند می توانند کمک حال دانشگاه علوم پزشکی باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان به چاپ دفترچه راهنمای خیرین و نیازمندی های حوزه بهداشت و درمان اراک اشاره کرد و گفت: هرکس بر اساس هر میزان کمکی که توانایی انجامش را  دارد می تواند با مطالعه آن، به حوزه سلامت و البته مردمی که از خدمات آن بهره مند می شوند، کمک نماید.


( ۱ )

نظر شما :