فرهنگ کمک به همنوع در حوزه سلامت در استان بسیار بالا است

۰۹ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۲:۴۲ کد : ۲۴۳۳۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۹۷
رییس مجمع خیرین سلامت استان مرکزی گفت: مردم استان مرکزی همواره و در طول تاریخ به فکر دستگیری از همنوعان خود بوده و هستند.
فرهنگ کمک به همنوع در حوزه سلامت در استان بسیار بالا است

به گزارش وب دا مرکزی، محسن ابدال بیان کرد: استان مرکزی به لحاظ فرهنگ قالب از دیرباز نسبت به امر سلامت و توسط مردم کمک های زیاد و اقدامات خوبی شده است.

وی افزود: بیمارستان دهنو شهرستان خنداب، حدود 80 سال پیش توسط خیرین ایجاد شده که نشانگر اهمیت موضوع کمک به سلامت همنوعان در بین مردم استان و شهرستان های مختلف دارد.

وی ضمن تاکید بر اینکه اقدامات بزرگی در حوزه سلامت توسط خیرین و مجمع سلامت ساماندهی شده است، اظهار داشت: افتتاح پایگاه های اورژانس، پدهای هلیکوپتر، ساخت مراکز بهداشت و درمانی از قبیل فاز سوم بیمارستان آیت الله خوانساری اراک از جمله مهترین آنها است.

وی تاکید کرد: مجمع خیرین سلامت به عنوان یک سازمان مردم نهاد بوده و  در موضوع تجهیزات پزشکی، پروژه های عمرانی و هزینه های درمانی با رعایت کامل قوانین و مقررات کشور فعالیت می نماید و مطابق اساسنامه مربوطه مدیریت می شود.

ابدال یادآور شد: با هدف فراهم آمدن امکان شناسایی و سامان دهی خیرین فعال در امر سلامت و برنامه ریزی برای بهره گیری صحیح از کمک ها و مشارکت های مردمی و هدایت این کمک ها به اولویت های مجتمع در حوزه درمان فعالیت خود را آغاز نموده است.

وی با تاکید بر اینکه ضرورت ورود خیّرین به حوزه‌ سلامت، بیشتر از گذشته احساس می‌شود، گفت: در سال‌های اخیر، مردم و مسئولین به اهمیت حوزه‌ سلامت پی برده‌اند و از طرفی در سایر حوزه‌ها از جمله حوزه‌های آموزشی و دینی، خیّرین زیادی وجود دارد.


نظر شما :