تلاش برای تقسیم عادلانه تر خدمات درمانی در مناطق محروم

۰۹ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۳ کد : ۲۴۳۴۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۸۷
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک از تدوین و ابلاغ دستورالعمل های مقیمی، ماندگاری و آنکالی به منظور بهره مندی مردم از خدمات تخصصی شبانه روزی خبر داد.
تلاش برای تقسیم عادلانه تر خدمات درمانی در مناطق محروم

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده بیان کرد: هدف از تدوین دستورالعمل های مقیمی، ماندگاری و آنکالی، استمرار خدمات تخصصی، ارتقای عدالت در دسترسی و بهره‌ مندی مردم در مناطق محروم است و شرط لازم برای هر ۳ طرح ثبت تایمکس می باشد.

وی ادامه داد: در طرح مذکور در برنامه ماندگاری در صورت توافق وزارت خانه، شهرستان های خنداب، کمیجان، آشتیان و فراهان در گروه شهرستان های "الف" و شهرستان های شازند، دلیجان، محلات و تفرش در گروه "ب" خواهند بود که طبیعتاً هر چه ضریب محرومیت بالاتر میزان پرداختی بالاتر خواهد بود که این مهم خود انگیزه ای برای حضور متخصصین در مناطق محروم می شود و مردم مناطق محروم از خدمات بیشتری بهره مند خواهند شد.

دکتر صادقی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای برنامه ماندگاری به ازای هر شیفت شب ارایه خدمت متخصصین در روزهای تعطیل مبلغی حدود ۷۰۰ هزار تومان و در روزهای غیرتعطیل ۵۰۰ هزار تومان می باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: در راستای اجرای برنامه مقیمی در بیمارستان آیت الله طالقانی، برنامه مقیمی زنان و کودکان با گرایش فوق تخصصی کودکان و در بیمارستان امیرالمومنین‌ مقیم داخلی و طب اورژانس تدوین شده و در صورت توافق در بیمارستان آیت الله خوانساری متخصص داخلی و بیمارستان حضرت ولیعصر متخصص جراحی مقیم خواهند شد. (ماندن پزشکان در بیمارستان در شیفت های تعریف شده)

دکتر صادقی در پایان ضمن اشاره به لزوم وجود اینتروشن قلب گفت: لازم است که اینتروشن قلب در مرکز درمان مقیم شود که در صورت کمبود می توان از متخصص قلب دوره دیده استفاده کرد.


( ۳ )

نظر شما :