هشدار متولی سلامت استان مرکزی در پی افزایش گرد و غبار

۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۹:۲۶ کد : ۲۴۳۹۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۶۳
در پی افزایش گرد و خاک منطقه غرب کشور و احتمال ورود آن به استان مرکزی در روز شنبه، دکتر سید محمد جمالیان به بیمارستان ها و مراکز درمانی آماده باش داد.
هشدار متولی سلامت استان مرکزی در پی افزایش گرد و غبار

به گزارش وب دا مرکزی، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک، گفت: با توجه به افزایش شدید گرد و خاک و گرد و غبار منطقه غرب کشور، از تمام مراکز درمانی و بیمارستان ها و اورژانس پیش بیمارستانی می خواهیم آمادگی کامل  و لازم را داشته باشند.

وی افزود: به همین جهت لازم است کلیه هم استانی های عزیز جهت حفظ سلامت و بهداشت عمومی و کاهش اثرات سینرژیستی پدیده گرد و خاک و بیماری کرونا که می تواند منجر به خطرات جدی برای بهداشت و سلامت شود، حتی الامکان ضمن خودداری از خروج از منزل، نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت کنند.

وی ضمن تاکید بر لزوم رعایت توصیه های بهداشتی هنگام مواجهه با این پدیده، خاطرنشان کرد: از افراد میانسال و کهنسال به خصوص افراد حساس و دارای بیماری های زمینه ای قلبی و تنفسی می خواهیم شدیداً به توصیه ها توجه و از منزل خارج نشوند.

دکتر جمالیان گفت: عدم خروج غیر ضروری از منزل و محل کار بهترین راه است، اما در صورت لزوم حتما از از ماسک و عینک مناسب استفاده کنید.

وی افزود: افراد مبتلا به بیماری قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت های طولانی مدت و سنگین به شدت اجتناب کنند.

وی تاکید کرد: همچنین از مالکان وسایل نقلیه می خواهیم حتی الامکان از تردد با وسایل نقلیه شخصی خودداری کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک، از راهنمایی و رانندگی خواست تا نسبت به کاهش تردد خودروهای شخصی و کاهش استفاده از خودروهای تک سرنشین برنامه ریزی و اقدام کنند.

متولی سلامت استان مرکزی از مردم خواست در و پنجره منزل و محل کار خود را بسته نگه دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: کارکنانی که به واسطه شغلی، بیشتر در معرض گرد و غبار قرار دارند، حتما از وسایل حفاظت فردی استفاده کنند؛ همچنین کارکنان شهرداری در فضای سبز و خدمات شهری حتما از کلاه و دستکش و ماسک استاندارد استفاده کنند.

دکتر جمالیان تاکید کرد: با توجه به ایام پایانی سال و آغاز خانه تکانی و استفاده از مواد شوینده در منازل، به علت بخارات حاصل از مواد پاک کننده شیمیایی و گندزدایی حتی الامکان از مصرف این مواد خودداری شود.

متولی سلامت استان مرکزی در پایان از مردم خواست  در صورت مواجهه با تنگی نفس و هرگونه ناراحتی قلبی عروقی سریعاً به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنند.


( ۲ )

نظر شما :