بستری ۴۴۰ مادر باردار مبتلا به کووید ۱۹ در طی ۱۱ ماه اخیر

۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۶ کد : ۲۴۴۱۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۸۸
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در طی ۱۱ ماه گذشته ۴۴۰ مادر باردار مبتلا به کووید ۱۹ در مرکز درمانی آموزشی آیت الله طالقانی اراک بستری و خدمات درمانی دریافت کرده اند.
بستری ۴۴۰ مادر باردار مبتلا به کووید ۱۹ در طی ۱۱ ماه اخیر

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده بیان کرد: در طی ۱۱ ماه اخیر حدود ۴ هزار و ۱۸۱ مادر باردار پر خطر در مرکز آموزشی درمانی آیت الله طالقانی پذیرفته شده و تاکنون ۴۴۰ مورد به علت وضعیت حاد بیماری در این مرکز بستری شده اند.

وی ادامه داد: در این مدت حدود ۲۳ بیمار در بخش آی سی یو این مرکز درمانی از خدمات ویژه استفاده کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: براساس آخرین آمار و اطلاعات بدست آمده  در طی این مدت ۳۷ مورد زایمان طبیعی و ۳۷ مورد نیز زایمان سزارین مادر باردار مبتلا به کویید ۱۹ به ثبت رسیده که ۳ مورد نوزاد کووید مثبت نیز از مادر مبتلا متولد شده است.

دکتر صادقی تاکید کرد: متاسفانه به دلیل نزدیکی به ایام تعطیلات پایان سال و ازدحام جمعیت در بازارها و امکان خرید پیش بینی می شود که پیک ششم کووید ۱۹ به شکل نوسانی ادامه دار و با آغاز سفرهای نوروزی احتمالاً شاهد یک سیر افزایشی در اواخر اسفندماه یا اوایل فرودین ماه خواهیم بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان ضمن تاکید بر رعایت حداکثری موازین بهداشتی و اجتناب از حضور در تجمعات از مردم خواست که به منظور جلوگیری از عوارض جبران ناپذیر در اسرع وقت نسبت به تکمیل فرآیند واکسیناسیون خود اقدام کنند.


( ۱ )

نظر شما :