رعایت اخلاق حرفه ای در دوران دانشجویی هم الزامی است

۲۱ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۳:۵۷ کد : ۲۴۶۸۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۵۴
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اخلاق مداری و رعایت پوشش اسلامی در مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه علاوه بر پرسنل برای دانشجویان نیز الزامی و لازم الاجرا است.
رعایت اخلاق حرفه ای در دوران دانشجویی هم الزامی است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: لازم است در دوران دانشجویی بحث های اخلاقی و پوشش های حرفه ای حوزه بهداشت و درمان را آموزش دهیم چراکه شاید تنها فرصتی که برای آموزش دادن فراهم است، همین دوران شیرین دانشجویی می باشد.

وی افزود: در بازدیدهایی که صورت گرفته است در برخی از مراکز درمانی بعضی از دانشجویان پوشش های غیرحرفه ای داشتند که ضمن دادن تذکرات لازم به دانشجویان، به رئیس بیمارستان و مسئولین دانشکده نیز تذکرات لازم داده شد.

وی تاکید کرد: از همه اعضای هیات علمی و مسئولین مراکز درمانی می خواهیم ضمن داشتن دغدغه نسبت به این موضوع، به ارتقای ارتباط گیری با بیماران و همراهان آنها، خستگی کادر درمان و شلوغی و ازدحام بیمارستان ها نیز توجه کنند و آموزش های لازم را بدهند.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: زحمات پرسنل  باید همراه با رضایتمندی باشد چرا که کلیه خدمات تشخیصی و درمانی در استان به موقع و مطابق موازین علمی در استان انجام می شود اما طبق گزارشات رسیده شده، اکثر نارضایتی های این حوزه به نداشتن مهارت ارتباط گیری با بیماران برمی گردد که باید برای آن چاره ای اندیشید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان گفت: در بازدید هایی که از 3 مرکز درمانی و بیمارستان اراک صورت گرفت، همکاران مان با وجود مشکلات و کمبودهایی که در این زمینه وجود دارد و علیرغم خستگی و فشار کاری زیاد، همچنان با تمام وجود اقدامات و خدمات مناسب را به مردم ارائه می دهند و میزان رضایتمندی مردم نیز بسیار مطلوب بود.


( ۱ )

نظر شما :