عید نوروز و اما و اگرها

۲۱ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۱ کد : ۲۴۷۱۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۵۳
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک  گفت: از شروع موج جدید کرونا پس از اتمام موج ششم نگران هستیم.
عید نوروز و اما و اگرها

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در ستاد مبارزه با بیماری کرونای استان مرکزی، بیان کرد: سفرهای نوروزی از جمله نگرانی‌های دانشگاه علوم پزشکی اراک بوده و در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان ورود به موج جدید پس از اتمام پیک ششم وجود دارد.

وی افزود: با توجه به افزایش ازدحام جمعیت در مکان‌های سرپوشیده از جمله بازار و پاساژها نیاز است اصناف و سمن‌ها همکاری لازم را در نظارت هرچه بیشتر در این مکان‌ها با دانشگاه علوم پزشکی اراک داشته باشند.

وی تاکید کرد: نیاز است استفاده از ماسک در اتوبوس‌ها الزامی شده و در صورت عدم رعایت متخلفان توسط نیروی انتظامی اعمال قانون شوند.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: روند بستری کودکان در استان مرکزی در ماه اسفند نسبت به بهمن ماه امسال روند کاهشی داشته و تعداد بستری‌ کودکان از ۳۵ نفر در بهمن ماه به ۱۷ مورد در اسفندماه کاهش یافته ‌است.

متولی سلامت استان مرکزی گفت: ۹۵ و یک دهم درصد در استان مرکزی نوبت نخست، ۸۸ و چهار دهم درصد نوبت دوم و ۴۶ و ۶ دهم درصد نوبت سوم واکسن کرونا را در این استان دریافت کرده‌اند.

وی افزود: ۱۸ و ۲ دهم درصد کودکان پنج تا ۱۲ سال در استان مرکزی واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و شهرستان خنداب با تزریق ۴۲ و هفت دهم درصد از کودکان این رده سنی رتبه نخست را در استان به خود اختصاص داده‌است.

وی یادآور شد: ۹۱ درصد دانش آموزان پایه هفتم تا دوازدهم استان مرکزی واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و استان در این زمینه وضعیت مناسبی دارد.

وی افزود: همچنین روند واکسیناسیون نوبت سوم واکسن کرونا در استان مرکزی هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن افزایش داشته‌ است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بر اساس آمارهای موجود رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اصناف استان مرکزی روند کاهشی داشته به طوری که این مهم به ۵۰ درصد رسیده و مردم نیز رعایت نمی‌کنند.

دکتر جمالیان در پایان افزود: نیاز است مردم پیش از سفرهای نوروزی برای افزایش آنتی بادی‌ها نسبت به تزریق نوبت سوم واکسن کرونا اقدام کنند.


( ۳ )

نظر شما :