بازرسی ۱۰ تیم بهداشتی در سه شیفت به صورت شبانه روز در طرح ضربتی

۲۲ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰ کد : ۲۴۷۲۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۷۲
رییس گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت اراک گفت: طرح ضربتی از ۱۵ اسفندماه شروع شده و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.
بازرسی ۱۰ تیم بهداشتی در سه شیفت به صورت شبانه روز در طرح ضربتی

به گزارش وب دا مرکزی، سید غلامرضا میری بیان کرد: طی یک هفته گذشته، ۴ هزار و ۸۵۰ مکان عمومی در شهرستان بازرسی شدند.

وی افزود: این طرح در راستای انجام طرح ضربتی بسیج سلامت نوروزی، با حضور ۱۰ تیم بهداشتی با جدیت و عزمی راسخ در سه شیفت صبح، عصر و شب و با همکاری ۳۵ نفر از  کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان اراک و دستگاه های مرتبط از جمله اتاق اصناف، شبکه دامپزشکی، سازمان تعزیرات حکومتی، اداره نظارت بر اماکن عمومی و سایر دستگاه های مرتبط در حال انجام است.

وی تاکید کرد: قرار است از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی، اماکن عمومی، هتل ها، پارک ها، سرویس های بهداشتی و اماکن بین راهی، پمپ بنزین، ایستگاه های گاز CNG، آب شرب ورودی و خروجی شهر و هر آنچه که به سلامتی مردم و مسافران نوروزی مرتبط است بازرسی و بررسی شود.

میری در ادامه خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی ( ۱۵ اسفندماه تاکنون) ۴ هزار و ۸۵۰ بازدید بهداشتی، ۶۴۰ اخطار بهداشتی و ۱۷ پلمب صورت گرفته است.

رییس گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت اراک با تاکید بر اینکه با متخلفین و اماکن غیر بهداشتی با صدور اخطار بهداشتی، تعطیل، پلمب و معرفی به مراجع قضایی به طور قانونی برخورد خواهد شد، گفت: در راستای رسیدگی به شکایات مردمی شهروندان در سراسر استان می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی مانند عرضه مواد غذایی فاسد، تاریخ گذشته، مواد غذایی غیر مجاز و موارد نگهداری نامناسب از مواد غذایی، عدم استفاده از لباس کار مناسب و نامناسب بودن بهسازی مکان و استعمال دخانیات از طریق شماره تلفن‌ ۱۹۰ و یا ۳۳۱۲۰۳۴۳ شکایات مربوط به مسائل بهداشت محیط خود را به این سامانه اطلاع دهند.


( ۲ )

نظر شما :