حضرت علی اکبر بهترین الگو برای جوانان است

۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۹:۲۹ کد : ۲۴۷۴۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۸۴
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پیامی ولادت حضرت علی اکبر و روز جوان را به تمام جوانان سرزمین آفتاب به خصوص همکاران جوان و پرتلاش و خدوم دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تبریک گفت.
حضرت علی اکبر بهترین الگو برای جوانان است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان گفت: جوانان جامعه ما می توانند خصلت های والا و بلند و اوصاف شایسته آن حضرت از جمله عفت، پاکدامنی، ایثار، ادب، وقار، سخاوت، شجاعت، مطیع امام زمان عصر خود بودن و کمک به مظلومان را از سرور خوبان گرفته و نسخه عملی زندگی خویش قرار دهند.

نسل جوان همیشه به دنبال الگوی مناسب خود بوده و برای یافتن آن، دو شعار گفتار و عمل را پیش رو قرار داده و به دنبال الگویی است که به گفته های خودش جامه عمل بپوشاند.

رسول اکرم (ص) در این باره می فرمایند: فضیلت جوان عابد که از آغاز جوانی عبادت کند بر پیری که وقت کهولت به عبادت بپردازد، همانند فضیلت پیغمبران بر دیگر مردمان است.

این حدیث از پیامبر اسلام نشان از اهمیت این دوران دارد چراکه امروزه جوامع اسلامی نیازمند جوان‌هایی بصیر، آگاه، نترس و شجاع است که هم نترسند و هم صحیح عمل کنند، دشمن را به‌خروش بیاورند و آن‌ها را مأیوس کنند.

اینجانب مجددا این روز را به تمام جوان های استان مرکزی به ویژه کارکنان و پرسنل دانشگاه علوم پزشکی استان تبریک و شادباش عرض می کنم و برای تک تک این عزیزان آرزوی سربلندی و شادکامی دارم.

سید محمد جمالیان

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی


نظر شما :