لزوم تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای گروه سنی زیر ۱۸ سال دارای بیماری سیستم ایمنی

۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰ کد : ۲۴۷۶۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۷۱۰
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای گروه سنی زیر ۱۸ سال که در‌ گروه بیماران ضعف سیستم ایمنی قرار دارند، ضروری است.
لزوم تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای گروه سنی زیر ۱۸ سال دارای بیماری سیستم ایمنی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علی علیمحمدی بیان کرد: با توجه به شرایط اضطراری پاندمی ویروس کرونا و شرایط حساس گروه سنی زیر ۱۸ سال دارای بیماری زمینه ای، تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای این گروه هدف امری لازم و ضروری است‌.

وی ادامه داد: لذا توصیه می شود که کلیه افراد زیر ۱۸ سال که دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده و در گروه بیماران ضعف ایمنی قرار دارند، به شرطی که ۳ ماه از تزریق دُز دوم واکسن آنها گذشته است می توانند دُز سوم واکسن خود را دریافت کنند.

وی تاکید کرد: همچنین افراد دارای بیماری سیستم ایمنی که ۳ ماه از تزریق دُز سوم واکسن کرونا آنها گذشته است نیز‌ می توانند با مراجعه به مراکز واکسیناسیون دُز چهارم واکسن خود را دریافت نمایند.

علیمحمدی خاطرنشان کرد: براساس آخرین آیین نامه ای که از طرف وزارت بهداشت و درمان ابلاغ شده است، کلیه شبکه های بهداشت و مراکز بهداشت شهرستان ها در سراسر استان از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰، طرح ضربتی تشدید و تقویت نظارت بر اماکن و مجامع را آغاز خواهند کرد.

وی تاکید کرد: از کلیه همکاران می خواهیم که با جدیت تمام در اجرای این طرح قدم بردارند و با بازدیدها و نظارت های مستمر خود، رویکردی مطلوب و مناسب نسبت به ارایه خدمات بهداشتی در سراسر استان داشته باشند لذا همکاری مردم در این شرایط امری ضروری و الزامی است.


( ۱۵۴ )

نظر شما :