گزارش عملکردی حوزه مالی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در سال ۱۴۰۰

۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۶ کد : ۲۴۷۶۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۰۶۶
مدیر منابع مالی و حسابداری دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی خلاصه ای از عملکرد حوزه مالی دانشگاه در طی سال ۱۴۰۰ گزارش داد.
گزارش عملکردی حوزه مالی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در سال ۱۴۰۰

به گزارش وب دا مرکزی، محسن جیریایی شراهی بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ حوزه مدیریت امور مالی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، با وجود کمبودها و مشکلات اعتباری، با همت و تلاش همکاران و راهنمایی و حمایت های ریاست، معاونت توسعه و سایر معاونین دانشگاه، در بخش های مختلف بهداشت، درمان، آموزش و ستاد دانشگاهی پیشرفت و عملکرد مطلوبی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در پایان سال ۱۴۰۰ موفق به تسویه کلیه ماموریت های پرسنل تا اسفندماه شدیم که این مهم در ۱۳ سال گذشته بی سابقه بوده است و تسویه حق مهد کودک، ایاب و ذهاب و حق فنی پرسنل تا پایان اسفند ماه را از دیگر اقدامات می توان برشمرد.

وی تاکید کرد: فول تایم مراکز بهداشتی تا ۶ ماهه اول سال و حق التدریس همکاران تا نیمسال اول ۱۴۰۰ یعنی مردادماه پرداخت شده است، کارانه مهرماه پرسنل در هفته جاری، فول تایم اعضای هیات علمی تا بهمن ماه همزمان با حقوق اسفندماه و اضافه کاری کلیه پرسنل اعم از مراکز بهداشتی، درمانی و ستاد دانشگاه با حقوق بهمن ماه پرداخت خواهد شد که کلیه این موارد باعث شده که دانشگاه در این زمینه جز دانشگاه های پیشرو قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: اجرای برنامه تسویه حساب عملکردهای مالی واحدها، هر ۴ ماه یکبار در حال انجام است و تقریباً حساب های ۱۰ ماه از مراکز تا دی ماه ۱۴۰۰ بسته شده و عملکرد خود را ارایه داده اند که این مهم نوید بسیار خوبی از داشتن یک برنامه مدون و استراتژی عالی در حوزه امور مالی است.

وی تصریح کرد: هدف از اصلاح فرآیندهای مالی، اجرای هر چه بهتر قوانین و مقررات است که با تدوین شیوه نامه ها در حوزه های مرتبط و تسهیل روند انجام کارها، بسیاری از فرآیندها را اصلاح شده است.

مدیر منابع مالی و حسابداری دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ با ارائه به موقع صورت های مالی یک حسابرسی معقول داشته و بسیاری از بندهای آیین نامه ای و عدم ارائه به موقع صورت های مالی حذف شد.

وی اضافه کرد: تامین منابع مالی جهت انجام پروژه های عمرانی یکی از اقدامات بسیار چشمگیر بود که با سیاست هایی که در راس مدیریت ارشد دانشگاه وجود داشت، با تامین منابع از محل ۵ درصد اعتباراتی که از حوزه وزارت خانه دریافت شد و با پیگیری ریاست و معاونت توسعه، حوزه مالی و بودجه دانشگاه ساختمان کلاسها که تقریباً چند سال بود که متوقف شده بود، مجدداً سال گذشته آغاز و در پایان امسال به بهره برداری رسید.

وی در ادامه راه اندازی بخش روان یکصد تخت خوابی هاشمی سنجانی، بخش پرتو درمانی و خرید دستگاه شتاب دهنده خطی بیمارستان آیت الله خوانساری، پیگیری ساخت پروژه حضرت ولی عصر(عج) و انتخاب پیمانکار جدید آن را از دیگر اقدامات مطلوب برشمرد و گفت: با توجه به وجود مشکلات بسیار در ساخت پروژه بیمارستان حضرت ولی عصر(عج)، سعی کردیم که با جذب اسناد خزانه که برای این پروژه در نظر گرفته شده بود، در اختیار پیمانکار قرار دهیم که در زمینه اعتبارات مشکل و چالشی وجود نداشته باشد و امیدواریم که خوابگاه ۲۴۰ نفره نیز با اعتباری که گرفته شده و قول های مساعدی که وزارت خانه داده است در پایان سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.

وی بیان کرد: با تلاش مسئولین و مدیران دانشگاه در ستاد، معاونت اجتماعی، روسای مراکز درمانی  اعتبارات بسیار خوبی از خیرین جذب شد و در زمینه خرید تجهیزات پزشکی و لوازم مصرفی کمک های خوبی ارایه گردید.

وی تاکید کرد: حوزه مالی دانشگاه، همکاری با سایر مدیریت ها و بخش های دانشگاه را در دستور کار خود قرار داده است و به ویژه در خصوص اخذ اسناد مالکیت در تعیین تکلیف سندهای ملکی دانشگاه، همکاری بین بخشی خوبی با واحد امور حقوقی ایجاد شد که در نتیجه آن بخش قابل توجهی از اسناد مالکیت دانشگاه که طی سال های گذشته معلق بود، سر و سامان گرفت.

وی اضافه کرد: سرعت بخشیدن در پاسخگویی به مراجعات و مکاتبات یکی دیگر از مواردی است که در حوزه کاری ادارات و در حوزه مدیریت مدنظر بوده و سعی شده است که در بازه زمانی ۴۸ ساعته پاسخ داده شود.

جیریایی خاطرنشان کرد: برگزاری دوره های آموزشی در حوزه روسای ادارات و مسئولین مالی یکی از برنامه هایی بود که در سال گذشته انجام شد و امیدواریم در سال ۱۴۰۱ نیز ادامه دار باشد.


( ۲ )

نظر شما :