آماده باش دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در چهارشنبه آخر سال ۱۴۰۰

۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۳:۵۵ کد : ۲۴۸۲۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۳۴
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: کلیه بیمارستان ها و مراکز درمانی از دو روز گذشته در آمادگی کامل به سر می برند.
آماده باش دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در چهارشنبه آخر سال ۱۴۰۰

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده بیان کرد: کلیه بیمارستان ها از دو روز گذشته در آمادگی کامل برای حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال قرار دارند و بی تردید اورژانس پیش بیمارستانی نقش بسیار مهم و بسزایی در این زمینه دارد و با کلیه امکانات و نیروهای انسانی آماده ارایه خدمت می باشد.

وی اضافه کرد: بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) همزمان با ۲ پزشک طب اورژانس و بیمارستان امیرکبیر با متخصصین چشم و گوش در آمادگی کامل قرار دارند و کل ظرفیت بخش مراقبت ویژه و اتاق عمل در شیفت عصر امروز در حالت آماده باش هستند.

وی تاکید کرد: با توجه به افزایش حوادث احتمالی در چهارشنبه اخر سال، شانس بروز کد ۲۴۷ و ۷۲۴ نیز افزایش می یابد لذا مرکز آموزشی  درمانی امیرالمومنین بیماران کد ۲۴۷ و حملات قلبی و بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) مراجعه کنندگان کد ۷۲۴ و بیماران مغزی را ارایه خدمت می دهد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: صدای مواد منفجره باعث رعب و وحشت زنان باردار می‌شود که برای مادر و جنین خطرآفرین است و بانوان بخصوص زنان باردار باید مراقبت ویژه‌ای دراین روزها داشته باشند و اجازه ندهیم که یک لحظه خندیدن و خوشی زودگذر باعث به خطر افتادن سلامت هم نوعان شود.

وی تاکید کرد: هر ساله در این روز شاهد حوادث تکان دهنده‌ و افزایش مراجعه کنندگان از جمله مادران باردار هستیم که صدای انفجار و استرس ناگهانی به خودی خود می تواند باعث خونریزی داخلی مادر باردار، چرخش جنین و ایجاد مشکل در زایمان، سقط و مرده زایی جنین و تولد نوزاد نارس شود؛ در صورتی که افرادی که با بی‌فکری به دنبال سر و صداهای مهیب با مواد خطرناک هستند باید به فکر سلامت زنان باردار، کودکان، افراد مسن، بیماران و... باشند.

وی خاطرنشان کرد: همواره شاهد بوده ایم که استفاده از مواد محترقه خطرناک در این روزها باعث افزایش آمار حوادث کد ۲۴۷ و ۷۲۴ میشود که سالمندان بیش از سایر گروه ها در معرض خطر هستند و باید مراقب افراد مبتلا به بیماری ام اس و پارکینسون بود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه هنوز ساعات شلوغ آغاز مراسمات پرخطر در چهارشنبه اخر سال رسماً آغاز نشده است ۶ مصدوم، ۳ مورد شهر اراک و ۳ مورد شهرستان که ۲ نفر از آنها وضعیت بسیار وخیمی دارند به ثبت رسیده است که این امر بسیار نگران کننده می باشد.


( ۲ )

نظر شما :