بیماری های غیر واگیر دغدغه اصلی حوزه سلامت است

۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰ کد : ۲۴۸۲۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۸۹
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بزرگ ترین چالش حوزه بهداشت و درمان، بیماری های غیر واگیر است.
بیماری های غیر واگیر دغدغه اصلی حوزه سلامت است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جمع  اعضاء سازمان های مردم نهاد گفت: کنترل و مقابله با بیماری های غیر واگیر به تنهایی از عهده علوم پزشکی بر نمی آید و لازم است همه ادارت و افراد و اقشار به صحنه بیایند.

وی افزود: حوزه اجتماعی اهمیت بالایی دارد و امیداریم رابطین سلامت این حوزه، انرژی بیشتری به خصوص در شهرستان ها در این حوزه داشته باشند.

وی تاکید کرد: کاهش آمار تصادفات جاده ای در استان به همت سازمان های مردم نهاد و همکاری خوب بین بخشی ادارات مختلف نظیر راهنمایی و رانندگی، دانشگاه علوم پزشکی، اورژانس و فرمانداری ها و غیره نشان داد اقدمات و کار گروهی و دسته جمعی حوزه اجتماعی بسیار تاثرگذار است و نتیجه بخش است.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه ناامیدی در جامعه تبدیل به آفت شده که باید توسط سازمان های مردم نهاد و فعالین این حوزه تبیین و جلوی آن گرفته شود.

متولی سلامت استان مرکزی تاکید کرد: کارشناسان و فعالان حوزه های اجتماعی می توانند هم باعث تحول و رکود در جامعه شوند.

دکتر جمالیان گفت: با توجه به اینکه پیش بینی می کنیم کرونا در سال آتی فروکش کند، می توان با کمک و هنر سازمان های مردم نهاد یکی از اصلی ترین رسالت ها و وظایف مان که اجتماعی کردن سلامت است را به سر منزل مقصود برسانیم.

وی افزود:  خیرین و  جلب توجه مسئولین و آگاه تر کردن مدیران ارشد به وظایف حوزه سلامت خود از جمله وظایف سنگین و مهم فعالین این حوزه و معانت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی است که مطمئنا با توجه به زیرساخت های لازم و حضور و فعالیت کارشناسانی خبره و با اخلاق، آینده ای روشن در انتظار استان در این زمینه خواهد بود.


( ۲ )

نظر شما :