کشف و ضبط داروهای مخدر از ۳ عطاری

۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۱:۴۸ کد : ۲۴۸۶۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۰۶
رئیس اداره نظارت بر فرآورده های طبیعی و سنتی مکمل معاونت غذا و دارو  دانشگاه علوم پزشکی استان از کشف ۲۵۰۰ سی سی شربت های مخدر و ۳۰۰ قلم داروی مخدر از ۳ عطاری در اراک خبر داد.
کشف و ضبط داروهای مخدر از ۳ عطاری

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر مریم خدایی گفت: در بازرسی اداره فرآورده های طبیعی سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو و پلیس اماکن شهرستان اراک از سه باب عطاری، ۲۵۰۰ سی سی شربت های غیرمجاز مخدر و ۳۰۰ قلم داروی مخدر به ارزش حدود پنجاه میلیون ریال کشف و ضبط شد.

وی افزود: همچنین از این سه عطاری تعدادی داروی غیرمجاز و قاچاق و دیگر محصولات غیر مجاز کشف و ضبط شد که با حکم دادستانی شهرستان اراک هر سه باب پلمپ شد.

وی از شهروندان خواست هنگام خرید از عطاری‌ها به سلامت محصول و به ویژه مجوزهای بهداشتی آن توجه کافی را داشته باشند و به هیچ عنوان تحت تاثیر سودجویانه در امر درمان قرار نگیرند.

دکتر خدایی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات پیش روی وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو برای ساماندهی صنف عطاری‌ها، این است که صدور مجوز فعالیت این صنف خارج از حیطه وظایف وزارت بهداشت است؛ در حالی که محصولاتی در این مغازه‌ها عرضه می‌شود که می‌تواند سلامت مردم را به شدت تهدید کند.

رئیس اداره نظارت بر فرآورده های طبیعی و سنتی مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: بروز تخلف در برخی از عطاری‌ها بر کسی پوشیده نیست، اما نکته‌ای که وجود دارد، این است که به رغم این همه برخورد قانونی با تخلفاتی که در عطاری‌ها صورت می‌گیرد، چرا همچنان به راحتی مشغول عرصه محصولاتی هستند که اولاً در حیطه وظایف آنها نیست و دوم اینکه، بعضاً محصولاتی عرضه می‌شود که خاصیت اعتیادآور داشته و در واقع، نوعی ماده مخدر تلقی می‌شود.


( ۱ )

نظر شما :