پرستاری در منزل

۲۸ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۴ کد : ۲۴۹۲۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۴۲
رییس اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: درمان زخم ها در مراحل اولیه بسیار آسان تر است.
پرستاری در منزل

به گزارش وب دا مرکزی، صدیقه خلیلی بیان کرد: اگر فردی متوجه زخمی شد، با شست و شوی مداوم و روزانه آن با آب ولرم و آب و صابون و خشک کردن آن و در معرض هوا قرار دادن می توان در مدت زمان کمتری به بهبودی آن کمک کرد.
وی افزود: اگر زخم مورد نظر تاول زد، می توان با سرم شست شو داده و خشک کرده و در معرض هوای آزاد قرار دهیم.
وی تاکید کرد: اما اگر زخم در مرحله سوم و چهارم  پیشروی کند و لایه های زیرین پوست را درگیر کرده و عضلات و استخوان ها را درگیر کند، پزشک در این مواقع بیمار را بستری و آنتی بیوتیک و مسکن ها تجویز می شود و اگر زخم رو به بهبود نرفت، با مشاوره با سرویس های مختلف پزشکی بیمار تحت عمل جراحی قرار می گیرد.
خلیلی افزود: مهمترین نکته که باید به آن توجه کرد این است که فردی که مراقب بیمار است در هر زمانی که می خواهد اقدامی برای درمان زخم بیمار خود انجام دهد، دست ها را با آب و صابون شسته و ضدعفونی کند.
وی یادآور شد: موقع تعویض پانسمان باید از سرم شست و شو برای تمیز کردن زخم استفاده کرد اما برخی پانسمان ها هم هستند که  می توان از آب مقطر  استفاده نمود.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: معمولا پانسمان ها را باید روزانه تعویض کرد اما در صورت استفاده از پانسمان های نسل جدید، می توان هر 72 ساعت این کار را انجام داد.
رییس اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اگر پانسمان به هر دلیلی از روی زخم بیمار بلند شد، به هیچ وجهه نباید آن را مجددا به روزی زخم گذاشت چراکه این کار ممکن است باعث عفونی شدن زخم شود.
خلیلی اضافه کرد: برای خشک کردن زخم باید مراقب بود گاز استریل را روی زخم نکشید بلکه آن را باید روی زخم گذاشته و برداریم تا  تمام نقاط زخم خشک شود.
وی تاکید کرد: به هیچ عنوان نباید از بتادین برای ضدعفونی زخم استفاده کرد مگر با نظر پزشک آن هم در موارد معدود.
خلیلی در پایان افزود: اگر زخم به پانسمان های روزانه جواب نداد با پرستارانی که در این زمینه مهارت دارند و یا پزشکان مشاوره گرفته تا از پانسمان های نسل جدید برای زخم بیمار تان استفاده و درمان شود.


( ۴ )

نظر شما :