کوچ اکثر شهرستان های استان به وضعیت نارنجی

۲۸ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۷ کد : ۲۴۹۲۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۲۲
جدیدترین رنگ بندی وضعیت کرونایی شهرستان های استان اعلام شد که ۸ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.
کوچ اکثر شهرستان های استان به وضعیت نارنجی

به گزارش وب دا مرکزی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: طبق آخرین اعلام رنگ بندی شهرستان های اراک، تفرش ،خنداب ،خمین، ساوه، شازند، فراهان  و کمیجان در وضعیت نارنجی قرار گرفتند که نشان از بهتر شدن نسبی وضعیت فعلی کرونا در استان دارد.
دکتر سید محمد جمالیان افزود: همچنین در این رنگ بندی شهرستان آشتیان تنها شهرستان دارای وضعیت قرمز و شهرستان های دلیجان،محلات و زرندیه شهرستان های دارای وضعیت زرد استان مرکزی می باشند.
وی تاکید کرد : موج ششم با سویه ی اُمیکرون در استان در حال فروکش کردن است اما هر لحظه و در یک چشم به هم زدن امکان بحرانی شدن شرایط وجود دارد.
وی افزود:  مردم اگر در این روزهای پایانی و روزهای ابتدایی سال جدید، از کرونا و رعایت شیوه نامه بهداشتی غافل شوند، علاوه بر بدتر شدن شرایط ممکن است موج جدید با نوع دیگری از کرونا که هویت آن برای جامعه ی پزشکی مشخص نیست مواجه شوند.
دکتر جمالیان از مردم خواست اگر قصد سفر و یا عدم سفر نوروزی را دارید در هر دو حالت پروتکل ها و نکات ایمنی را به شدت رعایت کنید تا پس از تعطیلات با مشکل مواجه نشویم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در پایان از افزایش سفرهای نوروزی ابراز نگرانی کرد و ضمن تشبیه آن به " سونامی سفر" گفت : پس از گذشت دو سال درگیری با کرونا، دیگر بهانه‌ای برای اعلام بی‌تجربگی یا غافل‌گیری وجود ندارد اجازه ندهیم جان مردم به ویژه کودکان با سهل‌انگاری در رعایت اصول بهداشتی در خطر قرار گیرد.


( ۱ )

نظر شما :