شهرستان کمیجان یکی از شهرستان های محروم حوزه سلامت است

۱۰ فروردین ۱۴۰۱ | ۰۸:۱۳ کد : ۲۵۰۹۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۲۷
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شهرستان کمیجان یکی از شهرستان های محروم در حوزه سلامت است که امیدواریم با فروکش کردن کرونا، موانع و مشکلات این حوزه را مرتفع سازیم.
شهرستان کمیجان یکی از شهرستان های محروم حوزه سلامت است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در حاشیه بازدید از بیمارستان و شبکه بهداشت و درمان شهرستان کمیجان بیان کرد: با شیوع کرونا بسیاری از برنامه ریزی ها و اقدامات توسعه ای شهرستان ها به خصوص خنداب و کمیجان معطل مانده بود که امیدواریم با کاهش آمار کرونایی در سال جدید و با برنامه‌ریزی بسیاری از این خلأها را با کمک سایر ادارات و مردم برطرف کنیم.

وی افزود: خوشبختانه وضعیت ارائه خدمات در این شهرستان مطلوب ارزیابی شد اما کمبودهایی در حوزه های تخصصی، تجهیزات و هم زیربنایی و ساختمانی وجود دارد که تلاش می کنیم موانع و مشکلات را برطرف نماییم.

وی تاکید کرد: متخصصین اختصاص یافته در سال گذشته همچون قلب، رادیولوژی و غیره توانسته اند سطح کمی و کیفی خدمات درمانی را بالا ببرند، که باید برای ماندگاری بیشتر و خدمت به مردم این منطقه، برنامه ریزی و تلاش بیشتری شود.

دکتر جمالیان گفت: یکی از مهمترین کمبودهایی که در این منطقه وجود داشته و دارد، دستگاه سی تی اسکن است که در دستور کار قرار گرفته که با خرید و نصب آن از بسیاری از اعزام های اهالی و مردم این شهرستان به مرکز استان کاسته خواهد شد.

وی افزود: در زمینه افزودن ساختمان های بهداشتی و درمانی نیز با افتتاح پروژه های سلامت محور از جمله مرکز جامع سلامت و کلینیک ویژه، مشکل تا حدودی برطرف خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان خاطرنشان کرد: از مردم این منطقه درخواست می کنیم با توجه به پایین بودن آمار واکسیناسیون در هر سه دز، همت بیشتری در تزریق واکسن های خود داشته باشند تا در صورت مواجهه با موج جدید مشکل جدی برای این شهرستان پیش نیاید.

 

فرماندار کمیجان هم گفت: این شهرستان در زمینه حوزه سلامت محروم است.

ابراهیم رستمی که به همراه رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از بیمارستان این شهرستان بازدید کرد، بیان کرد: این شهرستان به دلیل بعد مسافتی که با مرکز استان دارد همواره جزء شهرستان های محروم استان بوده و جا دارد، وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اقدامات جدی تری در این زمینه اتخاذ نمایند.

وی افزود: خوشبختانه در دو سال گذشته اقدامات خوبی نظیر، اضافه شدن متخصصین، افزایش سرانه فضای بهداشت و درمان و دستگاه های پزشکی صورت گرفته که کافی نیست.

وی تاکید کرد: از اعتبارات استانی و مناطق محروم می توان برای برطرف نمودن گوشه ای از این مشکلات استفاده نمود و شاهد افزایش رضایتمندی مردم این منطقه بود که خوشبختانه به گفته ریاست دانشگاه علوم پزشکی در سال جدید اتفاقات خوبی در این زمینه رخ خواهد داد.

رستمی در پایان خاطرنشان کرد: بیمارستان امام علی(ع) کمیجان بزرگترین و مجهزترین مرکز درمانی این شهرستان است و نه تنها مردم شهرستان کمیجان بلکه شهرها و روستاهای اطراف از خدمات آن بهره مند می شوند به همین دلیل جا دارد چه از لحاظ تامین نیروی انسانی به خصوص پزشکان متخصص و  چه تامین تجهیزات و زیرساخت ها، بیش از پیش مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.


نظر شما :