سال جدید، سال سختی برای مجموعه بهداشت و درمان خواهد بود

۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۱:۴۳ کد : ۲۵۲۰۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۶۷
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: انتظارات از حوزه سلامت در سال جدید، بسیار بالا رفته است.
سال جدید، سال سختی برای مجموعه بهداشت و درمان خواهد بود

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در اولین جلسه هیات رئیسه سال جدید، بیان کرد: پس از دوران سخت کرونایی و کاسته شدن خسارات و خطراتی که هر لحظه احتمال بازگشت آن وجود دارد، سطح توقع جامعه از دانشگاه های علوم پزشکی و حوزه سلامت بالا رفته و ممکن است در این راه انتقاداتی نیز از کادر بهداشتی و درمانی و پزشکان صورت بگیرد.

وی ضمن تبریک سال جدید و ماه مبارک رمضان گفت: همکاران همه واحدها به خصوص بهداشت، درمان، غذا و دارو در ایام نوروز و روزهای نخست و تعطیلات ابتدایی سال نیز همچنان با قوت به کار خود ادامه دادند و نگذاشتند خللی در ارائه خدمات به مردم و مسافران نوروزی پیش بیاید.

وی تاکید کرد: تعیین تکلیف مجتمع امیرالمومنین اراک و تصمیم گیری برای  مدیریت آن به صورت مجتمع یا مجزا و در کنار بیمارستان باید هرچه سریعتر صورت بگیرد تا از موازی کاری و مشخص نبودن هدف و عدم تمرکز جلوگیری شود.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: استفاده از  اساتید و نیروهای بازنشسته هیات علمی که برخی از آنها که برند دانشگاه هستند و نام آنها در برخی بخش ها، می تواند اعتبار آفرین باشند در صورت عدم مغایرت با قانون می تواند مفید باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در بازدیدی که معاون درمان وزارت بهداشت از بیمارستان های اراک در ایام نوروز داشتند، ضمن ارزیابی خوب استان گفته شد، که قرار است در صورت تصویب در هیات وزیران کار حرفه ای چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی یکسان دیده شود که با انجام این کار البته به شرط ابلاغ هیات وزیران، میزان ماندگاری پزشکان افزایش می یابد.

وی در پایان افزود: افزایش مسئولیت پذیری کارشناسان و مدیران از دیگر مواردی است که باید برای تحقق و رسیدن به اهداف مورد توجه قرار بگیرد و با کارشناسان و مدیرانی که کم توجهی و یا بی توجهی و کم کاری آنها به سیستم و کل مجموعه خسارات و لطمه واردمی کند، برخورد نمود.


( ۲ )

نظر شما :