رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

مراکز واکسیناسیون در ماه مبارک رمضان فعال هستند

۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | ۰۸:۰۸ کد : ۲۵۲۱۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۳۴۴
دکتر سید محمد جمالیان گفت: طبق اعلام مراجع، مبنی بر اینکه تزریق و دریافت واکسن به دلیل اهمیت توجه به سلامت و ایمنی در برابر بیماری کرونا، روزه را باطل نمی کند، به همین دلیل کلیه مراکز واکسیناسیون در استان همچون گذشته فعال هستند و به فعالیت خود ادامه می دهند.
مراکز واکسیناسیون در ماه مبارک رمضان فعال هستند

به گزارش وب دا مرکزی، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: تمام مراکز جامع سلامت و مصلی بیت المقدس در اراک آماده به کار هستند اما ساعت کاری مصلی از 8:30 الی 15 و مابقی نیز مطابق با ساعات اداری فعالیت می کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه در آستانه آغاز پیک بعدی قرار داریم از مردم می خواهیم کسانیکه دز یادآور و یا دزهای اول و دوم خود را دریافت نکرده اند حتما و هر چه سریعتر اقدام کنند.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان مرکزی از لحاظ واکسیناسیون جزء استان های برتر در کشور است بطوریکه دز اول 96%، دز دوم 88% و 48 % جامعه دز سوم را دریافت کرده اند.

وی تاکید کرد: 11 هزار 816 نفر از جمعیت 5 تا 12 سال دز اول، 3 هزار و 644 هر دو دز را دریافت کردند و از جمعیت 12 تا 18 سال نیز 86 هزار و 46 نفر دز اول و 75 هزار و 964 نفر دز دوم و 4 هزار و 744 نفر دز سوم را دریافت کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: متاسفانه سنین 5 تا 9 و 9 تا 12 سال استقبال کمی از واکسن داشته اند که با توجه به درگیری بالای افراد به خصوص کودکان در پیک ششم و به ویژه با بازگشایی و حضوری شدن مدارس از خانواده ها می خواهیم نسبت به سلامت فرزندان خود حساس تر باشند.

وی افزود: میزان سرپایی و بستری در هفته دوم فروردین نسبت به هفته نخست سال افزایش داشت که نشات گرفته از رفتارهای شب عید بوده که با توجه به زیاد بودن دید و بازدیدها و رفت و آمدهای مرسوم عید و سفرهای نوروزی، پیش بینی می کنیم این سیر افزایشی ادامه دار باشد.

دکتر جمالیان گفت: تخمین می زنیم تا حدود یک ماه آتی درگیر این روند افزایشی باشیم که با توجه به از سر گیری بسیاری از فعالیت های اقتصادی، فرهنگی و آموزشی و فعالیت رسمی ادارات و شرکت ها، نیاز است پروتکل های بهداشتی بیش از پیش رعایت شود.

وی در پایان تاکید کرد: متاسفانه شواهد نشان می دهد، افرادی که از مسافرت بازگشته اند پروتکل های بهداشتی را به میزان کمتری رعایت می کنند.


( ۱۲ )

نظر شما :