تاکنون مورد مثبتی از بیماری سرخک در استان گزارش نشده است

۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۱:۴۷ کد : ۲۵۲۵۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۸۳
رییس گروه مبارزه با بیماری ها معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تنها راه پیشگیری و کنترل سرخک، واکسیناسیون است.
تاکنون مورد مثبتی از بیماری سرخک در استان گزارش نشده است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علی منصوری بیان کرد: این واکسیناسیون در دو نوبت 12 و 18 ماهگی انجام می شود و از نوع تزریقی و ویروس زنده تضعیف شده می باشد و ایمنی بسیار مناسبی ایجاد می کند.

وی افزود: خوشبختانه تاکنون مورد تایید شده سرخک به چشم نخورده است و امیدواریم این وضعیت همچنان ادامه دار باشد.

وی تاکید کرد: این به این دلیل است که پوشش واکسیناسیون استان در زمینه سرخک بسیار خوب و 100 درصد است.

دکتر منصوری در ادامه به خانواده ها توصیه کرد: حتما فرزندان خود را در نوبت های تعیین شده 12 و 18 ماهگی برای دریافت واکسن های سرخک به مراکز بهداشتی و پایگاه ها و خانه های سلامت ببرند.

رییس گروه مبارزه با بیماری ها معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک  گفت: انتقال بیمارى بصورت اولیه از فرد به فرد از طریق ذرات آئروسل و یا بوسیله تماس مستقیم با ترشحات بینى و گلوى فرد بیمار صورت مى پذیرد؛ افراد مبتلا به بیمارى از سه روز قبل از شروع علائم تا 4 روز بعد از شروع بثورات جلدی(راش جلدی) آلوده کننده می باشند.

وی در پایان گفت: خوشبختانه سرخک به درمان دارویی ویژه نیاز ندارد؛ اما پیشگیری از آن بسیار راحت است و واکسن مؤثری هم دارد که طی سال‌های طولانی، در ایران و جهان استفاده می‌شود.

گفتنی است وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هشدار نسبت به خطر افزایش بروز سرخک به دلیل شرایط این بیماری در کشور همسایه(افغانستان)، از ساکنان کشور فارغ از ملیت خواست اگر کودک زیر پنج سال دارند و به دلیل کرونا واکسیناسیون کودک‌شان را به تعویق انداختند، برای تکمیل برنامه واکسیناسیون اقدام کنند.


نظر شما :