آمار واکسیناسیون دانش آموزی، خوب نیست

۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۴:۱۶ کد : ۲۵۲۶۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۷۹
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: آمار واکسیناسیون دانش آموزی پایین است و می تواند در آینده مشکل ساز و خطرآفرین باشد.
آمار واکسیناسیون دانش آموزی، خوب نیست

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: با توجه به بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی، دانش آموزان ملزم به رعایت نکات بهداشتی جدی و دریافت هر چه سریعتر واکسن کرونا هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه مدرسه یکی از مهم‌ترین مکان‌هایی می باشد که دانش آموزان بیشتر وقت خود را در آن سپری می‌کردند از این رو لازم است که والدین و مسئولین مدارس یکسری نکات بهداشتی به دانش آموزان گوشزد کنند تا در زمانی که در مدسه هستند، آن‌ها را رعایت کنند.

وی تاکید کرد: دانش آموزان، معلمان و کادر مدرسه باید استفاده از ماسک، دستکش، فاصله گذاری مناسب اجتماعی و تهویه مناسب را در دستور کار خود قرار دهند تا شانس ابتلا به ویروس کرونا به حداقل برسد و با دست آلوده به چشم و دهان و بینی خود دست نزده و حتما دست‌های خود را قبل از مصرف موادغذایی ضد عفونی کرده و با مایع یا صابون بشویند.

متولی سلامت استان مرکزی از خانواده ها خواست که با توجه به بازگشایی مدارس در اولین فرصت با مراجعه به مراکز واکسیناسیون، واکسن فرزند خود را دریافت کنند.

وی افزود: بهتر است دانش آموزان همراه خود حتما یک یا دو ماسک اضافه به همراه دستکش و ژل ضد عفونی داشته باشد، تا با ضدعفونی دست‌های خود مانع از انتقال ویروس شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در بین شهرستان های استان، اراک ۴ هزار و ۲۰۶ نفر از جمعیت ۵ تا ۱۲ ساله را واکسینه (2 دز) کرده است.

وی تاکید کرد: همچنین این آمار در شهرستان های دیگر نسبتا پایین است بطوریکه در شهرستان خنداب حدود هزار و ۱۹۶ نفر، دلیجان ۴۱۴ نفر، شازند ۲ هزار و ۱۲۸، تفرش ۲۸۹ نفر، فراهان ۲۸۹ نفر، آشتیان ۸۱ نفر نفر و شهرستان کمیجان ۲۵۳ نفر هر دو دُز واکسن خود را دریافت کرده اند.

دکتر جمالیان در پایان گفت: متاسفانه پیش بینی  می کنیم موج جدیدی در ماه های پیش رو، وارد کشور و استان شود به همین جهت به هم استانی ها به خصوص خانواده ها و والدین اکیدا توصیه می کنیم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و به ویژه تزریق واکسن کرونا همت بیشتری داشته باشند.


( ۶ )

نظر شما :