پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت روز جراحان مغز و اعصاب

۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | ۰۸:۵۰ کد : ۲۵۲۹۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۲۹۰
دکتر سید محمد جمالیان، در پیامی روز جراحان مغز و اعصاب را به همه متخصصان این رشته، اساتید، اعضاء هیئت علمی جراحی مغز و اعصاب در استان مرکزی تبریک گفت.
پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت روز جراحان مغز و اعصاب

به گزارش وب دا مرکزی، متن کامل پیام به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

روز نوزدهم فروردین، هم‌زمان با تولد دکتر هاروی ویلیام کوشینگ، به نام روز جراحی مغز و اعصاب مزین شده است، دانشمندی که پایه گذار علم جراحی مغز و اعصاب نوین بوده و دروازه های جدیدی از این علم را به روی بیماران و جامعه ی  پزشکی گشوده است.

خداوند را شاکریم که ایران زمین را غنا عطا بخشید که از دیرین تا کنون مفاخر عرصه سترگ پزشکی بر تارک تاریخ نقش بسته اند و منت خدای را عزوجل که بزرگانی چون دکتر مجید سمیعی ، دکتر بیژن اعرابی ، دکتر سهیلا سامی و دیگر بزرگ طبیبان جراح مغز و اعصاب که از دامن و اصالت پرمهر وطن پرورش یافته و نام سرزمین مان را بر بلندای رفیع اسمان مزید توفیقات و ظفرمندی به احتزاز در می آورند.

بدون شک دستان پر توان و تخصص جراحان همیشه گره از مشکلات بسیاری در علم پزشکی گشوده است اما در رشته ی حساس جراحی مغز و اعصاب حساسیت صیانت از جان بیمار و عدم آسیب به بیمار چند برابر میشود چرا که هر گونه خطایی میتواند به قیمت سنگین مخاطره شدن ادامه زندگی بیمار تمام کرد.

اما قلم کی تواند و تاب دارد که بلندای روح قدسی جراحان را کتابت نماید و زبان الکن از بیان مناعت آن اما بر خویش فرض می دانیم در روز بزرگداشت جهانی جراحان مغز و اعصاب در حد بضاعت کلام روز جراح مغز و اعصاب را به تمامی گرانمایگان و جراحان این رشته در کشور و استان مرکزی که تبلور مهارت و سخت کوشی اند، تبریک عرض نمایم.

جراحان مغز و اعصاب با انجام آزمایشاتی نظیر آنالیز مایع مغزی ـ نخاعی، نوار مغزی، مطالعات خواب، سی تی اسکن مغز،  ام آر آی، توموگرافی، آنژیوگرافی مغز و ... به درمان بیماری هایی چون سکته مغزی، خونریزی مغزی و تنگی عروق مغز، تشنج و صرع، بیماری های ستون فقرات، بیماری های درگیر کننده عصب، تومورهای مغزی پرداخته و با آمیزه ای از هنر و علم و تعهد و عشق، دانش را ابزار خود گرفته تا در طوفانی ترین دوران روزگار بالاخص دوران پاندمی ویروس کرونا رنگ آبی آسمان را در پهنای زمین جلوه کرده و سیمرغ ایثار را به پرواز در آورند.

اینجانب بر خود لازم می دانم، که روز عالمان عامل و دانایان تیغ در دست جراحی مغز و اعصاب که سال های دور ملجا و پناه بیمارانی بوده اند که آخرین امید خود را به علم و چاقوی آنها سپرده اند را خدمت تمامی صاحب منصبان و والیان این رشته بالاخص گروه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، اساتید، اعضای هیئت علمی، متخصصان این رشته در استان مرکزی تبریک و تهنیت گفته و از حریم حضرت احدیت علو درجات و دار السلام نعیم را خواستارم و آرزوی بهروزی و سعادت برای این عزیزان را از خداوند منان خواستارم.

دکتر سید محمد جمالیان

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک


( ۶ )

نظر شما :