آلودگی هوا در فصل بهار نیز به نگرانی مان اضافه شد/ روزه داران، مراقب آلودگی هوا باشید

۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۴ کد : ۲۵۳۱۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۱۴
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: متاسفانه در روزهای گذشته و طبق گزارشات روزهای پیش رو، هوا برای گروه های حساس ناسالم بوده و خواهد بود.
آلودگی هوا در فصل بهار نیز به نگرانی مان اضافه شد/ روزه داران، مراقب آلودگی هوا باشید

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود:  گروه‌های حساس با توجه به وقوع گرد و غبار از منزل خارج نشوند.

وی تاکید کرد: با توجه به وقوع گرد و غبار در بیشتر مناطق کشور، سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌های قلبی و ریوی از منزل خارج نشوند.

وی به روزه داران توصیه کرد: سعی کنند که بعد از افطار آب بیشتری بنوشند تا اگر گرد و غبار به ریه آن‌ها وارد شده است دفع شود و سعی کنند که بیشتر از میوه‌ها و سبزی‌ها استفاده کنند تا سمومی که وارد بدنشان شده است، دفع شود.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: این روزها ما مبارک رمضان با روزهای کرونایی همراه شده و روزه‌داران شرایط مشکل‌تری دارند، اما وقتی اوضاع سخت‌تر می شود که آلودگی هوا هم به این شرایط اضافه می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان افزود: عمده عوارض آلودگی هوا بر گروه‌های آسیب پذیر مانند بیماران تنفسی و قلبی عروقی، زنان باردار، کودکان، بیماران مزمن و صعب العلاج و سالمندان است که در شرایط ناسالم باید از تردد در اماکن و فضا‌های شلوغ پرهیز کنند و ورزشکاران هم باید از فعالیت‌های ورزشی در روز‌های آلوده بپرهیزند همچنین در شرایط ناسالم هوا تمام بیماران قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان از تردد در فضای باز جدا خودداری کنند و سایر افراد از فعالیت‌های سنگین خارج از منزل اجتناب نمایند.


( ۱ )

نظر شما :