بیش از ۸۰ درصد مردم ماسک نمی زنند

۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | ۰۸:۵۶ کد : ۲۵۳۲۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۱۶
اپیدمیولوژیست دانشگاه علوم پزشکی اراک با نگرانی از عادی‌انگاری و کم‌شدن حساسیت نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم گفت: اکنون استفاده از ماسک در بین مردم ۸۰ الی ۹۰ درصد کاهش یافته است.
بیش از ۸۰ درصد مردم ماسک نمی زنند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر رحمت الله مراد زاده بیان کرد: براساس آخرین اطلاعات بدست آمده، آمار سرپایی و بستری کووید ۱۹ پس از تعطیلات عید نوروز  یک روند افزایشی به خود گرفته است و تعطیلات نوروز و عدم مراجعه افراد جهت انجام تست کرونا باعث افزایش سریع موارد بستری شده و در تعطیلات عید نوروز افزایش موارد سرپایی ثبت نشده است.

وی در ادامه بازگشایی مدارس و دانشگاه ها را یک تصمیم عقلانی برشمرد و خاطرنشان کرد: بی تردید به دلیل نبود زیرساخت کافی و شرایط حاکم، آموزش مجازی آنطور که باید کارایی نداشت و لازم بود که دانش آموزان و دانشجویان از جنبه های سلامت روحی و روانی و کیفیت تدریس آموزش حضوری بهره مند گردند اما با توجه به اینکه پیش از تعطیلات نوروز نیز دانش آموزان و دانشجویان به صورت عادی در تجمعات و دورهمی ها شرکت می کردند و حضور داشتند لذا اگر افزایشی در موارد بستری شاهد هستیم بیش از ۸۰ درصد آن به سهل انگاری و بی توجهی در تعطیلات عید برمی گردد.

وی یادآور شد: از این رو بستن مدارس تاثیر قابل توجهی ندارد و با آموزش کافی جهت استفاده مناسب از ماسک و فاصله فیزیکی و دریافت واکسن می توان با ویروس منحوس مقابله کرد.

دکتر مرادزاده تاکید کرد: احتمالاً شاهد یک افزایش پیک خواهیم بود که بیشتر به ماهیت اپیدمی و دورهمی های نوروزی برمیگردد اما به دلیل وجود ایمنی در جامعه در اثر ابتلا به سوش های قبلی و واکسیناسیون درصد قابل توجهی از گروه های هدف بعید می دانیم که افزایش آمار ابتلا خیلی قابل توجه و چشمگیر باشد.


( ۲ )

نظر شما :