آلودگی هوا، ضرورت استفاده از ماسک را دو چندان کرده است

۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۰:۱۰ کد : ۲۵۴۰۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۲۰
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بهتر است برای کاهش خطرات کرونا و آلودگی هوا، از ماسک استفاده کنیم.
آلودگی هوا، ضرورت استفاده از ماسک را دو چندان کرده است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در گفتگوی تلفنی با خبر شبکه آفتاب بیان کرد: برای حفاظت از سلامتی و عدم ابتلاء به کرونا و مصون ماندن از آلودگی هوا و خطرات ناشی از آن، زدن ماسک و البته ماندن در منزل را توصیه می کنیم.

وی افزود: متاسفانه همانطور که پیش بینی می شد، عادی انگاری و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام نوروز باعث افزایشی شدن آمار کرونا در روزهای اخیر شده که نهایتا تا دو هفته دیگر بروز خواهند کرد و پیش بینی می کنیم تعداد مرگ و میرها تا دو هفته آتی افزایشی باشد.

وی در بخش دیگر به بازگشایی مدارس و آغاز فعالیت آموزشی و بازگشت به روال قبل، تاکید کرد: در این زمینه نظارت خانواده ها به روی فرزندان باید چند برابر باشد که متاسفانه شاهد کاهش حساسیت بروی سلامت فرزندان و میزان نظارت ها هستیم که عواقب خوبی در پی نخواهد داشت.

دکتر جمالیان در ادامه به وضعیت کرونایی استان اشاره کرد و گفت: در شهرستان های قرمز (اراک، آشتیان، تفرش، شازند و فراهان) میزان بستری ها افزایی بوده و در سایر شهرستان ها نیز نسبتا سیر افزایشی را داشته که برای جلوگیری از این روند افزایشی باید ضمن جدی تر گرفتن بیماری و دوری از هرگونه عادی انگاری و رعایت جدی تر پروتکل های بهداشتی، چرخه واکسیناسیون را نیز تکمیل کرد.


( ۱ )

نظر شما :