تبریک رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت فرا رسیدن روز دندانپزشک

۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | ۰۹:۲۳ کد : ۲۵۴۲۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۸۳
دکتر سید محمد جمالیان در پیامی روز دندانپزشک را به تمامی دندانپزشکان، متخصصین، اساتید، دانشجویان این رشته در استان مرکزی تبریک گفت.
تبریک رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت فرا رسیدن روز دندانپزشک

به گزارش وب دا مرکزی، متن کامل پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

روز دندانپزشک فرصت مغتنمی است تا ضمن قدردانی از تلاش های ارزشمند این بزرگواران، توجه اذهان عمومی را به این قشر مهم عرصه سلامت جامعه معطوف داشت.

دندانپزشکان همواره به عنوان یکی از اعضای تیم سلامت؛ با توجه به خدماتی که در راستای درمان بیماری‌های دهان و دندان، ارتقای سطح سلامت، پیشگیری و آموزش روش‌های بهداشتی به افراد جامعه ارایه می دهند، نقش بسیار مهم و قابل توجهی در نظام سلامت و ارتقای کیفیت زندگی افراد جامعه ایفا می کنند.

در روزهای مشقت بار بحران ویروس کرونا تلاشگران عرصه دهان و دندان در کنار سایر حافظان حوزه ی سلامت مجاهدانه و متحدانه ایستادند و با رعایت پروتکل های بهداشتی در اهتمام به حفظ سلامت مردم و ارائه خدمات بهداشت دهان و دندان از هیچ کوششی فروگذار نشدند.

ضامنان سلامت دهان و دندان غبار غم و درد را از چهره های آشفته زدوده، طرح لبخند سرخ را بر رخسار بیماران قلم زده و بر بوم سیمای بیماران دردمند رنگ آرامش و تسکین درد را نگارگری می کنند.

بی شک پیشگیری و تأمین سلامت دهان و دندان در سطح جامعه عزم ملی می‌خواهد و سرمایه گذاری در این زمینه و ارائه خدمات هر چه بیشتر در سنین پایین، ارتقای بهداشت دهان و دندان در درازمدت را به همراه دارد.

همواره یکی از اهداف حوزه سلامت می بایست تعالی فرهنگ بهداشت بویژه بهداشت دهان و دندان، افزایش اطلاعات درباره مراقبت های بهداشتی دهان و دندان، مراجعه منظم بیماران به دندانپزشک و پیشگیری و درمان مثمر ثمر بیماری های این حوزه در بین تمامی افراد جامعه بالاخص کودکان و نوجوانان باشد و نباید فراموش کرد که پیشگیری و فراگیری آموزش های موثر در این زمینه بار اقتصادی و روانی و... کمتری را به نسبت درمان چه به افراد جامعه و چه به نظام سلامت وارد می کند.

اینجانب ضمن تبریک روز دندانپزشک خدمت جامعه بزرگ دندانپزشکی استان، رییس دانشکده دکتر احسان مومنی، تمامی دندانپزشکان، اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان ساعی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک و دندانپزشکان مراکز بهداشتی و درمانی استان و دندانپزشکان و گروه بهداشت دهان و دندان حوزه بهداشت به خصوص دکتر مژگان میرشفیعی برای تمامی این عزیزان آروزی توفیق  و بهروزی روزافزون دارم و از زحمات تمامی این بزرگواران برای ارتقاء سطح کمی و کیفی دانشکده و ایجاد اورژانس دهان و دندان و دیگر اقدامات ارزنده دیگر، نهایت تشکر و قدردانی را می نمایم.


( ۱ )

نظر شما :