سلامت ما در گروه سلامت سیاره ما است

۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۲:۴۴ کد : ۲۵۴۴۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۷۱۳
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: برای سالم بودن و سالم ماندن و سالم زیستن باید سیاره ای سالم داشت.
سلامت ما در گروه سلامت سیاره ما است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: نباید فراموش کنیم مادامی که محیط زندگی ما سالم نباشد، سلامت ما و سایر موجودات نیز در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

وی افزود: به همین دلیل و ارتباط دوسویه این دو مقوله با یکدیگر اگر قرار است از حق سلامت زیستن برخوردار باشیم و از این حق دفاع کنیم، باید به همگان از جمله مسئولان و مردم یادآور کنیم که وظیفه داریم تا در حد توان خود در حفظ سلامت محیط  زندگی مشارکت بنمائیم.

وی تاکید کرد: یکی از عوامل تهدید کننده سلامت محیط  و سلامت انسان و سایر زیستمندان، انواع زباله هایی است که انسان تولید کرده بدون مدیریت در محیط زندگی رها می سازد.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: تولید انبوه زباله و دفن غیر اصولی آن در بسیاری از شهرستان های استان به معضلی برای سلامت محیط زیست تبدیل شده و انجام اقدام اساسی در ساماندهی و مهار آن امری ضروری بشمار می رود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: رهاسازی زباله ها در محیط های پیرامون شهرها و روستاها به جز آلوده کردن محیط زیست زندگی انسان ها بخش وسیعی از زیستگاه های حیات وحش استان را نیز آلوده کرده و ادامه زندگی حیوانات وحشی را در معرض خطر قرار داده است.

وی در پایان افزود: هفته سلامت که از 17 تا 23 اردیبهشت ماه سال جاری و با شعار "سلامت ما، سلامت سیار ما" برگزار خواهد شد فرصت خوبی برای تغییر دیدگاه همگان نسبت به  این موضوع حساس تغییر است و اینکه هر کس به سهم خود در حفظ محیط، طبیعت و زیست گاه و در مجموع سیاره خود چه وظیفه و نقش مهم و ارزشمندی دارد.


( ۳۶ )

نظر شما :