افزایش دو برابری بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در تفرش

۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۶ کد : ۲۵۴۶۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۵۳
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفرش ضمن اشاره به افزایش ۲ برابری تعداد بیماران سرپایی مبتلا به کرونا، گفت: تعداد بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در برخی روزها حدود ۵۰ و ۸۰ درصد و در برخی از روزهای دیگر ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.
افزایش دو برابری بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در تفرش

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر اردلان زیلابی ضمن اشاره به قرمز شدن وضعیت کرونایی شهرستان تفرش، بیان کرد: از تعداد ۴۰ تست کرونایی که به صورت روزانه در سطح شهرستان تفرش انجام می شود حدود ۱۰ الی ۱۴ نفر به صورت مثبت سرپایی ثبت می شوند و متاسفانه با ثبت یک فوتی ۸۸ ساله وضعیت شهرستان به سمت قرمز کرونایی سوق داده شد.

وی تاکید کرد: سهل انگاری و بی توجهی به موازین بهداشتی و افزایش مسافرت های نوروزی از مهمترین دلایل افزایش آمار می باشد که بازگشایی مدارس نیز مزید بر علت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شش بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان والفجر تفرش بستری و در حال دریافت خدمات درمانی هستند.

وی ادامه داد: گفتنی است که از ابتدای بهمن ماه سال گذشته ۵ مورد فوتی به علت کرونا در سطح شهرستان تفرش به ثبت رسید که چهار مورد از آنها واکسینه نشده و واکسن کرونا را دریافت نکرده بودند.

دکتر زیلابی یادآور شد: از ابتدای شروع طرح واکسیناسیون عمومی تاکنون ۱۰۰ درصد جامعه هدف دُز اول، ۹۸ درصد دُزدوم، ۶۱ درصد هر سه دُز واکسن خود را دریافت کرده اند و در بین افراد ۵ تا ۱۲ ساله تنها حدود ۱۷ درصد با دریافت واکسن کرونا علیه ویروس منحوس ایمن شده‌اند.


نظر شما :