جایگاه ویژه ی خیرین حوزه ی سلامت

۲۹ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۴:۱۴ کد : ۲۵۵۴۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۰۴
جانشین رئیس دانشگاه  علوم پزشکی اراک در امور اجتماعی گفت: خیرین به خصوص در حوزه ی سلامت همواره یار و یاور مسئولین بوده و هستند.
جایگاه ویژه ی خیرین حوزه ی سلامت

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر حسین بختیاری بیان کرد:  روز 28 فروردین مطابق با 15 ماه مبارک رمضان و در نیمه های این ماه عزیز، روز میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع)است که طبق تقویم به عنوان روز اکرام و تکرمی خیرین نیز نامگذاری شده است.

وی افزود: خیرین به خصوص در حوزه ی سلامت جایگاه ویژه ای دارند و همواره یار و یاور مسئولین سلامت در استان بوده اندو با کمک های خودشان بسیار از مشکلات مقوله ی سلامت را مرتفع کردند.

وی تاکید کرد: ساخت و تجهیز اورژانس های پیش بیمارستانی، مراکز جامع خدمات سلامت در شهر ها و روستاها، ساخت مرکز دیالیز در سراسر استان، کمک به پرداخت هزینه های دارویی و درمان بعضی افراد نیازمند جامعه، کمک در ساخت و نگهداری مراکز نگهداری سالمندان و معلولین تنها گوشه ای از زحمات خیرین حوزه ی سلامت است.

دکتر بختیاری در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین از ظرفیت مسئولیت پذیری اجتماعی بنگاه ها و شرکت های اقتصادی و استفاده از ظرفیت فالیت فعالیت های داوطلبانه و گروه های داوطلب در برنامه های حوزه ی سلامت بخصوص در دوران پاندمی کرونا  که در امر واکسیناسیون بسیار به دانشگاه کمک کرد، بیشتر استفاده شد.

جانشین رئیس دانشگاه  علوم پزشکی اراک در امور اجتماعی با اشاره به ارزش ریالی خوب مشارکت خیرین، گفت: تشکیل موسسات خیریه بیمارستانی از طریق بستن تفاهمنامه در شهرهای محلات، کمیجان و آشتیان، تشکیل شورای وقف و سلامت در دانشگاه و تشکیل شورای هماهنگی مشارکت های مردمی از دیگر اقدامات این حوز بود.

وی افزود: اما کار بزرگی که در سال گذشته انجام شده، ارزیابی تشکل های مردم نهاد بود که بر اساس ارزیابی صورت گرفته 3 سمن فعال حوزه ی سلامت موفق به اخذ مقام اول تا سوم  که توسط اداره خرین وزارت بهداشت  با حضور وزیر بهداشت و نیز دانشگاه علوم پزشکی اراک از آنها تقدیر شد.

وی از برگزاری جشنواره مشارکت های مردمی با همکاری معاونت دانشجویی و فرهنگی با هدف اطلاع رسانی و فعالیت در این زمینه در ماه آتی خبر داد.

دکتر بختیاری در پایان ضمن تشکر از زحمات خیرین حوزه ی سلامت و تاکید بر اینکه اقدامات خوبی چه در بخش بهداشت و چه در بخش درمان انجام شده است، گفت: ساخت 12 پایگاه اورژانس  و پد هوایی شهرستان ها، ساخت فاز سوم بیمارستان آیت الله خوانساری اراک(70 درصد پیشرفت)، ساخت بخش دیالیز بیمارستان امیرالمومنین اراک و والفجر تفرش و اهدای یک باب منزل مسکونی در اراک به متراژ 600 متر مربع  برای احدث درمانگاه و تامین تجهیزات و لوازم مورد نیاز در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی هم از مهمترین اقدامات خیرین حوزه ی سلامت است که همگی قابل تحسین و ستایش می باشند.


نظر شما :