انجام ۸ هزار و ۵۲۶ بازرسی در راستای اجرای برنامه بسیج سلامت ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۱

۳۱ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۷ کد : ۲۵۶۰۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۶۳
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک از انجام ۸ هزار و ۵۲۶ بازرسی در راستای اجرای برنامه بسیج سلامت ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۱ در راستای کنترل و پیشگیری از کرونا ویروس و سلامت روزه داران تاکنون خبر داد.
انجام ۸ هزار و ۵۲۶ بازرسی در راستای اجرای برنامه بسیج سلامت ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۱

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علی علیمحمدی، گفت: در راستای برنامه بسیج سلامت ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۱ در جهت کنترل و پیشگیری از کرونا ویروس و سلامت روزه داران گروه بهداشت محیط حوزه بهداشت تعداد ۸ هزار و ۶۱ مورد بازرسی از شیرینی فروشی ها، کارگاه های قنادی، محل های تولید و تهیه و فروش اختصاصی زولبیا بامیه و شیرینی های سنتی، مراکز فروش آش و حلیم،  خبازی ها، سایر مراکز عرضه و فروش مواد غذایی ، مساجد و اماکن متبرکه بعمل آورده است.

وی تاکید کرد: در این راستا ۲۶  مورد از مراکز و اماکن عمومی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده بودند تعطیل  و ۱۶۶ مورد به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد بازرسی های مشترک انجام شده با سایر دستگاه ها و اتاق اصناف ۵۲۱ مورد بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآور شد: طی اجرای این برنامه در استان، تاکنون ۶۷۰.۵ کیلوگرم / لیتر مقدار مواد غذایی معدوم یا از مسیر مصرف و عرضه خارج شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه گروه‌های بازرسی بهداشت محیط به دستگاه‌های پرتابل سنجش مواد غذایی مجهز می‌باشند، تعداد ۴ هزار و ۲۴۴ مورد سنجش با تجهیزات پرتابل بازرسی مربوطه توسط بازرسین به‌عمل‌آمده است.

وی تاکید کرد: در این مدت تعداد ۳ هزار و ۸۸۸ مورد کلرسنجی توسط کارشناسان بهداشت انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد ۳۲۳ مورد نمونه برداری از آب آشامیدنی و ۱۲۳ مورد نمونه برداری از مواد غذایی صورت پذیرفته است.

گفتنی است که جهت مراسم های شب های احیا برنامه بازرسی بهداشتی ویژه نیز پیش بینی شده است و همشهریان می توانند جهت ثبت شکایات بهداشتی خود از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی با شماره ۱۹۰ تماس حاصل نمایند.


نظر شما :