آزمایشگاه ها در روزهای سخت کرونایی، سنگ تمام گذاشتند

۳۱ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۳:۵۳ کد : ۲۵۶۳۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۲۹
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در روزهایی که به شدت سخت و طاقت فرسا بود، آزمایشگاه ها به خوبی در سنگر اول مبارزه با کرونا، عمل کردند.
آزمایشگاه ها در روزهای سخت کرونایی، سنگ تمام گذاشتند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در حاشیه بازدید از آزمایشگاه های بیمارستانهای اراک بیان کرد: آزمایشگاه های خصوصی، دولتی زحمات زیادی کشیدند به خصوص نحوه ی انتقال بیماری، آزمایشگاه ها را به محیطی کاملا آلوده و پراسترس تبدیل کرده بود که خوشبختانه با رعایت نکات بهداشتی  توسط همکاران و اقدام جهادگونه آنان، هم عملکرد خوبی داشتند و هم مشکل خاصی برای این عزیزان پیش نیامد.

وی افزود: پرسنل آزمایشگاهی در استان جزء نجیب ترین و فداکارترین همکاران هستند چراکه با وجود مشکلات و مسائل ریز و درشت همچنان به کار خود ادامه می دهند و ارائه خدمت به مردم را در اولویت قرار داده و می دهند.

وی در پایان با اشاره به اینکه متاسفانه یکی از بخش هایی که تحریم های ظالمانه بر آن فشار آورده و تاثیر می گذارد، آزمایشگاه ها است، تاکید کرد: کیت های تشخیص کلیدی ترین و پرکاربرد ترین محصول استفاده شده در آزمایشگاه ها هستند که تحریم های ظالمانه باعث کمبود در برخی مواقع می شد که خوشبختانه با تلاش همکاران این حوزه مدیریت خوبی در منابع و تجهیزات انجام گرفت و مشکل خاصی در دوران کرونا پیش نیامد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک هم روز آزمایشگاه ها را تبریک گفت و افزود: آزمایشگاه ها بی شک رکن اساسی  در تشخیص و پایه اساسی درمان هستند و در بحث کرونا نیز خود را به خوبی نشان داد و ثابت کرد یکی از ارکان اصلی تشخیص به موقع و درمان با کیفیت به بیمار، بحث آزمایشگاه و تشخیص های آزمایشگاهی است.

دکتر بهمن صادقی در ادامه خاطرنشان کرد: در استان مرکزی آزمایشگاه های شلوغی داریم و میانگین مراجعات روزانه به آزمایشگا هاهی کشوری نسبت به استاندارهای کشوری بالتر است.

وی افزود: بنابراین همکاران آزمایشگاهی در استان زحمت بیشتری نیز می کشند که قدردان زحمات آنان هستیم.


نظر شما :