یکی از وظایف عمده دانشگاه تربیت نیروی انسانی کارآمد است

۳۱ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۶ کد : ۲۵۶۳۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۷۰
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در کنار تربیت نیروی انسانی، پاسخگویی به نیاز حوزه ی سلامت در منطقه خود از دیگر وظایف دانشگاه است.
یکی از وظایف عمده دانشگاه تربیت نیروی انسانی کارآمد است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: در شرایط کنونی، به عهده گرفتن مسئولیت به خصوص در حوزه ی سلامت، بار سنگینی بر دوش افراد قرار می دهد.

وی افزود: اداره ی یک بیمارستان بسیار سخت است و نیاز دارد فرد مسئول تمام توان خود را برای انجام امور به کار ببندد.

وی تاکید کرد: کار در بیمارستان آیت الله طالقانی که به دلیل اینکه بیش از 90 درصد بیماران مراجعه کننده با حال عمومی نامساعد هستند، نیز بسیار دشوار و پراسترس است و خدا را شاکریم که در 3 سال گذشته هیچ مرگ مادری بارداری به ثبت نرسیده که همش به دلیل تلاش و جهاد همکاران این بیمارستان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: امیدواریم با حضور سرپرست جدید برای این بیمارستان، هم بحث زایمان طبیعی بی درد و هم تنوع بیماران و مراجعین رونق بگیرد.

وی افزود: در بیمارستان امیرکبیر نیز انتظار داریم با جذب فوق تخصص هایی که به تازگی اتفاق افتاده امیدواریم شاهد تحولات زیادی باشد.

وی تاکید کرد: تجهیزات مربوط به چشم پزشکی، گوش حلق و بینی و تصویربرداری خریداری شده و امیدواریم باعث ارتقاء خدمات ارائه شده باشد.

دکتر جمالیان از روسای جدید هر دو بیمارستان خواست، به دانشجویان و دغدغه های آنان، حجاب دانشجویان و رزیدنت ها، سالن کتابخانه (امیرکبیر)، مسائل آموزشی و فرهنگی توجه کنند.

وی افزود: ارتباط کلامی با بیماران و همراهان بسیار کم است و بسیاری بیماران از عدم پاسخگویی و زمان کم آن شکایات دارند که می توان آن را حل کرد.

وی یادآور شد: مجموعه دانشگاه به افرادی که روحیه جهاد و ایثار و از خود گذشتگی دارند نیاز دارند و باید به سمتی حرکت کنیم که اینگونه افراد را تربیت  نماییم.

دکتر جمالیان گفت: بیمارستان امیرکبیر به دلیل وجود تخصص ها و دستگاه های مناسب، امکان و فرصت خوبی برای پیشرفت و درآمدزایی دارد که می توان با مدیریت و برنامه ریزی خوب ضمن دست یابی به این مهم، تعداد و تنوع خدمات را نیز افزایش و مردم را بهره مند نمود.

وی افزود: همچنین مدیریت منابع انسانی یکی از جایگاه های حساس دانشگاه است که امیدواریم با تغییر در مدیریت این جایگاه، چالش ها و موانع پیش رو نیز رفع شود.

در پایان این جلسه از زحمات دکتر احسان رحیمی تقدیر و دکتر اکبر زمانی به عنوان سرپرست بیمارستان امیرکبیر معرفی شد؛ همچنین از زحمات دکتر اکبر زمانی تشکر و دکتر ابوالفضل صفری به عنوان سرپرست بیمارستان آیت الله طالقانی اراک معرفی شد؛ از زحمات مرتضی اخضری سرپرست جدید مدیریت بیمارستان امیرکبیر اراک که تا پیش از مدیر منابع انسانی بود، تقدیر و مصطفی زمانی به سمت مدیر جدید منابع انسانی معرفی شد و همچنین علی اکبر شمسی به عنوان معاون اجرایی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان مرکزی معرفی شد.


( ۴ )

نظر شما :