دکتر علی اکبر کریمی عنوان کرد؛

لزوم تکمیل هرچه سریعتر پروژه بیمارستان ولی عصر اراک به علت کمبود تخت بیمارستانی

۲۹ دی ۱۳۹۷ | ۱۰:۲۷ کد : ۲۵۶۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۶۱۷
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: تسریع در تکمیل پروژه ساختمان جدید بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک به علت کمبود تخت درمانی در استان مرکزی ضروری است.
لزوم تکمیل هرچه سریعتر پروژه بیمارستان ولی عصر اراک به علت کمبود تخت بیمارستانی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علی اکبر کریمی در جریان بازدید از پروژه ساختمان جدید بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک، افزود: این پروژه در حال حاضر بزرگترین و مهمترین پروژه در دست احداث استان مرکزی است و تکمیل آن با توجه به کمبود تخت بیمارستانی در استان، اهمیت بسیاری دارد.

وی اظهار داشت: پروژه ساختمان جدید بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک در صورت تکمیل، با اضافه کردن ۴۸۰ تخت بیمارستانی می تواند کمک بسیار اثرگذاری در جبران عقب ماندگی و کمبود استان در زمینه سرانه تخت بیمارستانی و فضای درمانی داشته باشد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برنامه زمان بندی برای بهره برداری از پروژه ساختمان جدید بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک تا سال ۹۷ متاسفانه محقق نشد و هم اکنون این پروژه ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در صورت تامین اعتبارات لازم، به نظر می رسد تا پایان سال ۹۸ بهره برداری شود.

دکتر کریمی در پایان گفت: در راستای تسریع در انجام و تکمیل پروژه ساختمان جدید بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک، امروز در بازدید از این طرح، تصمیماتی با همفکری سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک و مدیران این حوزه اتخاذ شد و بایستی تلاش شود تا هر چه زودتر شاهد اتمام و بهره برداری از این پروژه مهم حوزه بهداشت و درمان استان مرکزی باشیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این بازدید گفت: پروژه ساختمان جدید بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک در صورت تامین اعتبار تا پایان سال آینده بهره برداری می شود.

دکتر سید محمد جمالیان افزود: یکی از مهمترین مطالبات برحق مردم استان مرکزی در حوزه بهداشت و درمان، تکمیل پروژه ساختمان جدید بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک است.

وی اظهار داشت: با توجه به مشکلاتی که در رابطه با تامین بودجه این پروژه اتفاق افتاد، متاسفانه از زمان بندی تکمیل این طرح عقب افتادیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: با پیگیری مسئولان و نمایندگان استان امیدواریم این وقفه را با تامین بودجه مورد نیاز طرح جبران کنیم، در این رابطه نیز طی مدت اخیر جلسات متعددی با پیمانکار طرح و مسئولان داشته ایم و قول های مساعدت در این زمینه داده شده که اگر محقق شود این پروژه تا پایان سال ۹۸ به طور کامل به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: هم اکنون مهمترین مساله در انجام این پروژه، تامین بودجه است که مقرر شده تسهیلات ۵۰ میلیارد تومانی از سوی یکی از بانک های عامل برای این پروژه تخصیص یابد؛ همچنین امیدواریم سازمان برنامه و بودجه استان پیگیری لازم را برای تامین مابقی اعتبار مورد نیاز این طرح به انجام برساند.

دکتر جمالیان در پایان گفت: پروژه ساختمان جدید بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک بزرگترین پروژه استان و یکی از بزرگترین پروژه های ملی است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز پیگیر تکمیل این طرح است و تلاش داریم هر چه زودتر این بیمارستان افتتاح شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی نیز در این بازدید گفت: تکمیل طرح ساختمان جدید بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک به یکهزار و 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که با قول هایی که منابع مالی مختلف داده اند سال 98 به بهره برداری می رسد.

رقیه یادگاری افزود: رقم تخصیص داده شده برای این طرح درمانی مهم امسال 200 میلیارد ریال است و از محل هدفمند کردن یارانه ها نیز 110 میلیارد ریال برای آن در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: پروژه ساختمان جدید بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک از طرح های سفر ریاست جمهوری است که از محل اعتبارات سفر 800 میلیارد ریال برای آن مصوب شده است.

کلید واژه ها: نماینده اراک،خنداب و کمیجان در مجلس دکتر علی اکبر کریمی دکتر سید محمد جمالیان ساختمان جدید بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی رقیه یادگاری رییس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی


( ۱ )

نظر شما :