شب قدر بهترین فرصت برای توسل به حضرت زهرا(س) و حضرت ولیعصر(عج) است

۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۸:۴۱ کد : ۲۵۶۴۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۴۵
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی از مردم خواست که برای درک و منزلت واقعی شب قدر در کنار خواندن نماز و قرآن، به حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) و حضرت ولی عصر(عج) متوسل شوند.
شب قدر بهترین فرصت برای توسل به حضرت زهرا(س) و حضرت ولیعصر(عج) است

به گزارش وب دا مرکزی، حجت الاسلام و المسلمین علی حسنوند، گفت: در اعمال ویژه شب قدر در کنار خواندن نماز، قرآن، دعا و... به توسل به حضرت زهرا (س) به دلیل اسرار خاصی که در این خصوص در شب قدر وجود دارد و همچنین حضرت ولی عصر(عج) به دلیل اینکه امام حاضر می باشد و ملائک و روح بر ایشان نازل می شوند، تاکید شده است.
وی با اشاره به اینکه در سوره قدر آمده است که "ما قرآن را درشب قدر فرو فرستادیم" تاکید کرد: در سوره قدر بیان شده که شب قدر از قبل یک شب معین بوده و قرآن در آن نازل شده است به عبارتی دیگر ابتدا شب قدر بوده است که قرآن در آن نازل شده است.
وی در ادامه نزول قران را به دو شکل بیان کرد و گفت: در نزول دفعی همه قرآن به یکباره بر قلب پیامبر اکرم(ص) نازل شده که این امر در شب قدر رخ داده است و در نزول تدریجی در ۲۳ سال به مرور زمان بر قلب پیامبر(ص) نازل شده است.
وی خاطرنشان کرد: در سوره قدر بر دو موضوع مهم، نزول قرآن و نزول ملایکه و روح اشاره شده است، لذا در این سوره یک فعل ماضی و یک فعل مضارع آمده است که فعل ماضی دلالت بر یک اتفاق می کند از این رو نزول قرآن یکبار بوده است اما  تنزّل فعل مضارع است و دلالت بر استمرار دارد از این رو ملائک و روح هر ساله نازل می شوند.
وی اظهارکرد: امام صادق (ع) می فرمایند که درباره امامت ما با سوره قدر احتجاج کنید و برای اینکه بدانید امامت ما بر حق است یا خیر از سوره قدر استفاده کنید.
وی تاکید کرد: در سوره قدر ال موجود بر سر ملائک یک ال عموم است به معنی کلیه ملائک است و ال که بر سر روح آمده است یک ال معرفه است و نشان از یک روح مشخص دارد لذا آن ها موجودات مجردی هستند و باید بر یک موجود متناسب بر خود نازل شوند از این رو می بایست یک شخص همواره در عالم پایین باشد که روح مجرد ظرفیت نزول ملائکه و روح را داشته باشد بنابراین همواره باید یک امام زنده وجود داشته باشد.
وی افزود: ملائکه و روح بر سنگ و خاک و سایر چیزها نمی‌توانند نازل شوند بلکه باید بر چیزی نازل شوند که تناسب با آن داشته باشد و آن قلب و روح  خلیفه خداست که چنین ظرفیتی دارد، همین دلیل بر وجود همیشگی یک حجت بر روی زمین است که هر ساله در شب قدر ملائکه و روح بر آن نازل شوند.
وی تاکید کرد: در شب قدر هر امری که قرار است اتفاق بیفتد خداوند در این شب نازل میکند و به راستی یک نحوه ارتباطی بین خداوند و فرستاده ی خود بر روی زمین است.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کلیه همکاران از جمله دکتر رحیمی، دکتر زمانی، دکتر صفری، آقایان اخضری و شمس برای این عزیزان آرزوی توفیق و سربلندی کرد.


( ۱۱ )

نظر شما :