آرامش نسبی کرونا به چشم به هم زدنی به هم می ریزد

۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۶ کد : ۲۵۶۷۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۵۸
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: کرونا هنوز تمام نشده و نباید گول آمارها و رنگ بندی ها را خورد.
آرامش نسبی کرونا به چشم به هم زدنی به هم می ریزد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: طبق اعلام جدید ترین رنگ بندی، هیچ یک از شهرستان هی استان در وضعیت قرمز قرار ندارند و شهرستان هایی که تا هفته ی گذشته در وضعیت بسیار پرخطر قرار داشتند نیز این وضعیت خارج شدند اما این به این معنا نیست که خطر کلی کرونا رفع شده و می توان به زندگی عادی بازگشت.

وی افزود: حتی در جدیدترین اعلام رنگ بندی یک شهرستان به رنگ آبی و تعدادی نیز به رنگ زرد تغییر رنگ داده اند که نباید دلخوش بود چراکه با توجه به سرعت انتقال این ویروس که رفته رفته در سویه های جدید نیز بیشتر و بیشتر می شود.

وی تاکید کرد: با توجه به احتمال وقوع موج های بعدی کرونا، نباید مردم فریب آرامش فعلی را بخورند و همه باید ضمن رعایت پروتکل ها، نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

دکتر جمالیان در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر بیماری کرونا در استان  سیر نزولی دارد، خاطرنشان کرد: تاثیرات واکسن در کاهش تلفات کرونا در تمام جهان ثابت شده و در ایران نیز تحقیقات بسیاری در این زمینه صورت گرفته و نشان می دهد که واکسن تاثیر بسیاری در کاهش مرگ و میرهای ناشی از کرونا داشته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با تاکید بر احتمال ورود سویه های نوترکیب به کشور و استان مرکزی گفت: در صورت عدم رعایت پروتکل ها و عدم تکمیل واکسیناسیون، احتمال بروز موج های جدید وجود دارد وقوع موج جدید تنها به سطح ایمنی افراد جامعه که ناشی از تزریق واکسن است و نیز رعایت پروتکل های بهداشتی بستگی دارد و از هم اکنون تمام افراد باید در این زمینه مراقبت کنند.


نظر شما :