تحقق شعار "تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین" با افزایش ارتباط با شرکت های دانش بنیان

۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۰:۵۳ کد : ۲۵۷۰۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۹۸
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک، ارتباط و تعامل بیشتر با شرکت های دانش بنیان را از اهداف اصلی معاونت تحقیقات بر شمرد.
تحقق شعار "تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین" با افزایش ارتباط با شرکت های دانش بنیان

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علیرضا کمالی گفت: با توجه به اینکه سالجاری سال "تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین" در نظر گرفته شده است در این راستا برنامه‌ریزی معاونت تحقیقات جهت نیل به اهداف اصلی یعنی ارتباط بیشتر با شرکت های دانش بنیان و استقرار آن ها در پارک علم و فناوری و مراکز رشد صورت گرفته است به طوری که در ابتدای ورود به سال جدید جلسات مشترک سه جانبه میان پارک علم و فناوری، مراکز رشد و معاونت تحقیقات دانشگاه در این زمینه برگزار گردیده است.

وی خاطرنشان کرد: در هفته سوم فروردین ماه سال جاری اولین بازدید از یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان که جزء صنایع اراک نیز می‌باشد، صورت گرفت که این شرکت در زمینه گلاب گیری و عرق گیری از گیاهان دارویی فعالیت داشت و هدف از این مهم فراهم سازی تمهیدات لازم جهت ورود آن به مرکز رشد می باشد.

وی تاکید کرد: در این راستا یک‌جلسه در دانشگاه علوم پزشکی با مدیرعامل یکی از شرکت های تولید کننده محصولات پروبیوتیک برگزار شد تا تمهیداتی جهت تجاری سازی محصولات آن در نظر گرفته شود.

وی اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان به جهت توسعه ی فناوری های نوین، تولید ثروت در جامعه، اشاعه دانش، ترویج کارآفرینی، ایجاد مشاغل جدید، توسعه و پایدار کردن اقتصاد دانش بنیان، توسعه بهره وری اقتصادی ایجاد شده اند که در این راستا طی آخرین بازدیدی که  توسط آقای دکتر منظمی تحت عنوان مسئول فناوری به عمل آمد پیشنهادات و راهنمایی هایی جهت ارتباط بیشتر با شرکت ها ارائه شد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا جلسات مشترکی با معاونت غذا و دارو و همچنین دانشکده بهداشت که با صنایع ارتباط زیادی دارد، برگزار شد و بی تردید هدف اصلی کلیه این اقدامات تقویت پژوهش های فناوری و به موازات آن پیشرفت دانشگاه و رفع چالش های موجود است.

دکتر کمالی خاطرنشان کرد: برای آلاینده‌های صنعتی پروپوزال مربوطه آماده شده و تا حدی اعتبار مورد نیاز توسط دانشگاه تامین شده است، اما دانشگاه به تنهایی نمی‌تواند از عهده آن بر بیاید لذا منتظر تامین بودجه از طرفه استانداری هستیم تا در جهت اهداف افق پیش رو گام برداریم.

وی تاکید کرد: تقویت پژوهش های کاربردی و فناوری و ارتباط با اساتید دانشگاه تهران و شهید بهشتی و مرکز طب سنتی در زمینه تحقیقات کاربردی را از اهداف اصلی میتوان برشمرد که تاکنون در این زمینه موفق عمل کرده ایم.

گفتنی است که مقرر گردیده در هفته سوم اردیبهشت ماه میان کلیه معاونت های تحقیقات و فناوری کل کشور در دانشگاه علوم پزشکی تبریز جلسه‌ای در این راستا برگزار گردد که هدف اصلی دست یابی به اهداف فناوری می باشد.


( ۱ )

نظر شما :